دبیر فدراسیون خبر داد:راه اندازی پایگاه قهرمانی جودو در 10 استان کشور

دبیر فدراسیون جودو از راه اندازی پایگاه قهرمانی این رشته از سال آینده در 10 استان کشور خبر داد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛غلامحسین علمی افزود:این پایگاههای قهرمانی با همکاری و تامین هزینه 50 درصدی آن توسط بسیج ورزش کشور راه اندازی و فعال خواهد شد

 وی گفت:پایگاههای قهرمانی، دانش آموزان 9 تا 13 ساله را پذیرش و استعدادیابی خواهند کرد و جودو در این اماکن در دو بخش ابتدایی و پیشرفته آموزش داده می شود.
علمی اظهار داشت:در سال آینده جودوکاران کشور باید در 37 تورنمنت خارجی برای کسب سهمیه المپیک شرکت کنند و غیبت در این مسابقات منجر به از دست دادن سهمیه المپیک خواهد شد

 وی ادامه داد:سازمان تربیت بدنی همچنین با اختصاص 200 تاتامی به این فدراسیون موافقت کرده که برای دریافت آن پیگیری و رایزنی های لازم آغاز شده است که با تحقق این موضوع نیاز استانها به لحاظ تاتامی برطرف خواهد شد.

علمی گفت:ورزشکاران ایرانی استعدادهای بسیار خوبی در رشته جودو دارند و در مسابقات نیز بسیار خوب ظاهر شده‌اند که باید برای کسب افتخارات در زمینه آموزش و تامین زیر ساختها بیشتر تلاش کرد.

 وی افزود:برای همگانی کردن ورزش جودو نیز کمیته همگانی در این فدراسیون فعال شده و استعدادیابی، ارتقا کمربند، افزایش دانش مربیان، تحقیق و پژوهش در اولویت برنامه های فدراسیون قرار دارد.

دبیر فدراسیون جودو گفت:کلاس مربیگری جودوی کشور نیز 17 اسفندماه جاری در تهران برگزار می شود و 19 اسفند ماه مسابقات برترین های جودو در بین ورزشکاران وزن سنگین با جایزه 10 میلیونی ریالی برگزار خواهد شد.

 وی افزود: «همچنین 13 فروردین ماه سال آتی تیم ملی جودو در مسابقات آسیایی ابوظبی شرکت خواهد کرد که این مسابقه به لحاظ کسب مدال برای حضور در المپیک و افزایش امتیاز رنکینگ جودوی ایران بسیار با اهمیت است.

وی اضافه کرد: «همچنین مهرماه سال آینده مسابقات نوجوانان و جوانان مردان و زنان آسیا را پیش رو داریم که برگزاری اردوهای آمادگی و انتخابی در دستور کار است.
۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ۱۳:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.