همزمان باحمل مشعل؛ رونمایی از طرح آتشدان پاریس 2024

همزمان باحمل مشعل؛ رونمایی از طرح آتشدان پاریس 2024

طرح دیگ (آتشدان ) المپیک 2024 پاریس برای حمل مشعل رونمایی شد. این دیگ که توسط متیو لوهنور طراحی شده است، در هر شهر توقفگاهی در فرانسه توسط آخرین حامل مشعل در همانروز روشن خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از کمیته بین المللی المپیک، حمل مشعل المپیک به‌عنوان روایتی متقاعدکننده آشکار می‌شود که از طریق سه شیء عمیقاً نمادین؛ نماد بازی‌ها به تصویر کشیده می‌شود. مشعل پاریس 2024 که از المپیا سرچشمه می گیرد، سفری را در سراسر یونان آغاز می کند و به ریشه های باستانی بازی ها ادای احترام می کند.
حضور بعدی آن در مارسی در 8 مه، آغاز چهار ماه مراسم جشن به مناسبت بازی‌ها در فرانسه است. همانطور که مشعل به خاک فرانسه می رسد، 10000 مشعل دار المپیک مناطق مختلف را روشن می کنند و روح بازی ها را با مردم فرانسوی به اشتراک می گذارند. در هر توقفگاه، آخرین مشعل‌دار روز، دیگ را در محل برگزاری جشن روشن می‌کند و با جشن‌های پر جنب و جوش به اوج خود می‌رسد. انتقال از دیگ های حمل مشعل به دیگ المپیک تنها در روز پایانی مراسم حمل، 26 جولای 2024، به نشانه شروع بازی های المپیک، رخ خواهد داد. مشعل، دیگ و دیگ پارالمپیک در مراسم حمل مشعل پارالمپیک که از استوک ماندویل در انگلستان، زادگاه مشهور ورزش پارالمپیک آغاز می شود، نمایش داده می شود. پس از رسیدن به فرانسه در کالای در 25 آگوست، شعله پارالمپیک به دوازده شعله در سراسر کشور توزیع می شود، که هر یک دیگ را در شهرهای توقفگاهی روشن می کنند و قبل از همگرایی برای مشتعل کردن دیگ پارالمپیک در پاریس در 28 آگوست 2024. هر روز، در طول مدت حمل مشعل، روشن کردن دیگ توسط آخرین مشعل‌دار یک نکته برجسته خواهد بود.
دیگ مشعل المپیک که توسط طراح فرانسوی لوهنور ساخته شده از ذات مشعل الهام گرفته شده است و عناصر متمایز آن را ادغام می کند: سادگی فرم، رنگ های زنده و روان بودن بافت آب. با یک پایه منحصر به فرد، سه ساختار نگهدارنده، و یک حلقه تقریبا اثیری، فرم بکر دیگ منعکس کننده منحنی های برازنده مشعل که نمادی از روح صلح است توسط شعله و بازی ها تجسم می یابد.


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.