تشکر امانوئل مکرون از رئیس جمهور چین برای حمایت از آتش بس المپیک

تشکر امانوئل مکرون از رئیس جمهور چین برای حمایت از آتش بس المپیک

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه از همتای چینی خود شی جین پینگ برای حمایت از ایده او در مسیر آتش بس در در جریان المپیک پاریس تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور فرانسه همچنین به فرصتی برای تلاش برای آتش بس میان روسیه و اوکراین اشاره کرد. او گفت: "شاید این موضوع می‌تواند فرصتی برای تلاش برای راه‌حل پایدار [درگیری‌ها] با احترام کامل به قوانین بین‌المللی باشد".شی جین پینگ و ماکرون همچنین درباره موارد منطقه ای و نفوذ چین در میان کشورهای آسیایی گفتگو کردند.

آتش بس المپیک یک سنت یونان باستان است که قدمت آن به 776 قبل از میلاد باز می گردد. یک «آتش بس» (به یونانی باستان: ékécheiria، به معنی «بر زمین گذاشتن اسلحه») قبل و در طول بازی‌های المپیک اعلام شد تا اطمینان حاصل شود که دولت شهر میزبان مورد حمله قرار نمی‌گیرد و ورزشکاران و تماشاگران می‌توانند با آسودگی به بازی‌ها بروند و بصورت صلح آمیز به کشورهای متبوع خودبازگردند.

 در سال 1992، کمیته بین المللی المپیک این سنت را با فراخوانی از همه کشورها به رعایت آتش بس در بازی های مدرن تجدید کرد. آتش بس با قطعنامه 48/11 سازمان ملل متحد در 25 اکتبر 1993 و اعلامیه هزاره سازمان ملل متحد در مورد صلح و امنیت جهانی مجدداً تأیید شد.

 

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.