انتقال مقر فدراسیون جهانی ورزش های آبی (آکواتیک) به بوداپست

انتقال مقر فدراسیون جهانی ورزش های آبی (آکواتیک) به بوداپست

حسین المسلم، رئیس فدراسیون جهانی ورزش های آبی (فینای سابق) در بوداپست با مقامات دولت مجارستان دیدار کرد تا در مورد پتانسیل های جدید برای توسعه ورزش های آبی و محل استقرار مقر جهانی ورزش های آبی گفتگو نماید. طی این نشست  تفاهمنامه ای امضا شد که حاکی از همکاری بیشتر در مورد انتقال دفتر فدراسیون جهانی به بوداپست است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و  به نقل از وبسایت فدراسیون جهانی ورزشهای آبی، مقر جدید این نهاد بین المللی با مساحتی بالغ بر 86000 متر مربع مشتمل بر دفاتر متعدد، استخرهای مسابقاتی و تمرینی، 150 اتاق جهت امکانات رفاهی و اقامتی ورزشکاران و نیز امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان ورزشکار در کشور مجارستان خواهد بود.

مقر فدراسیون جهانی ورزشهای آبی در حال حاضر در لوزان است و چندین مرکز توسعه در سرتاسر جهان را اداره می نماید. ورزش های آبی پس از برگزاری دو دوره مسابقات قهرمانی جهان در سال های 2017 و 2022 در کشور مجارستان بخوبی با بوداپست آشنا هستند. همچنین مسابقات جهانی ورزشهای آبی نیز قرار است در سال 2027 میلادی به انضمام مسابقات جهانی شنای 25 متر در سال آینده مجددا به بوداپست بازگردد.

مطابق با سابقه افتخار مجارستان و تعهد به ورزش های آبی، بوداپست در حال حاضر دارای امکانات اختصاصی تمرین و مسابقات رشته های آبی است که شامل دونا آرنا و استادیوم ملی شنای آلفرد هاخوس می شود.

حسین المسلم، رئیس فدراسیون جهانی ورزشهای آبی و مدیرکل شورای المپیک آسیا در این خصوص ابراز داشت: "مجارستان بارها ثابت کرده است که میزبانی فوق العاده برای ورزش ما و ورزشکاران ما است. فدراسیون جهانی از این بابت صمیمانه سپاسگزار است. هیجان زده هستم که با دوستانمان در بوداپست فعالیت داشته باشم تا شاهد این باشیم چه امکانات بیشتری برای ورزش های آبی جهان وجود خواهد داشت".

۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.