دکتر هاشمی : تا 10 روز آینده تکلیف کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو مشخص خواهد شد

دکتر هاشمی : تا 10 روز آینده تکلیف کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو مشخص خواهد شد
دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه تاکنون برای لیست نهایی کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو تصمیم نهایی گرفته نشده است از تعیین تکلیف آن تا 10 روز آینده خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر سید مناف هاشمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به هانگژو درحاشیه جلسه ستاد عالی بازیهای آسیایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در نشست امروز در خصوص ثبت نام تیمها و اعزام، گزارش مفصلی توسط همکاران از دبیر خانه پارالمپیک ارائه شد، دراین راستا کارگری رییس کمیته پارالمپیک به تبیین اقدامات صورت گرفته در جهت آماده سازی تیم اعزامی به بازی های آسیایی پرداخت .
وی درادامه تاکید وزیر ورزش و جوانان در خصوص تهیه گزارش دقیق تر در خصوص تیم ها، رشته ها و نتایج و حریفان ملی پوشان کشورمان در رشته های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: دکتر سجادی همچنین روی رشته هایی مدال آور با روش های انگیزشی تاکید کردند تا ان شالله در بازیهای آسیایی هانگژو بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص حضور تیم ملی فوتبال در بازیهای آسیایی هانگژو گفت: همانطور که در جلسه قبلی ستاد هم مطرح شده بود فدراسیون فوتبال می بایست برنامه اش را برای بازیهای آسیایی اعلام کند، در طول چهار ماه گذشته 4 جلسه رسمی با فدراسیون فوتبال داشتیم که در آخرین جلسه ای که با حضور تاج و قلعه نوعی برگزارشد مقرر شد تا سرمربی مشخص شود، ما امروز اگه مدال هم نگیریم ولی اراده قوی از فدراسیون فوتبال ببینیم ،طبیعتا حمایت میکنیم تا در چهار سال بعدی بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم .
وی با تاکید بر اینکه تا 30 اردیبهشت ماه فرصت اعلام اسامی و تیمها به مرکز برگزاری بازیهای آسیایی هانگژو است ،افزود: در همین راستا نهایت تا 25 ،27،26 باید تیمها ، رشته ها و نفرات ثبت نام نهایی صورت گیرد.
سرپرست کاروان اعزامی ایران به هانگژو ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان در این جلسه تاکید داشت که نهایتا تا یک هفته دیگر آخرین جمع بندی را با فدراسیون فوتبال داشته باشیم ،در این راستا نظر وزرات ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این است که تیم ملی فوتبال امید در این دوره از مسابقات حضور داشته باشد چون می تواند با توجه به نفراتی که در باشگاهها داریم بتوانیم در آینده سهمیه المپیک را کسب کنیم.
وی در خصوص حضور تیم ملی فوتبال بانوان در بازیهای آسیایی هانگژو گفت: معاون ورزش بانوان در خصوص توانمندی که تیم بانوان دارد و شرایطی که در آسیا کسب کردند گزارشی ارائه دادند که به نظر می رسد این موضوع هم می تواند تا 26 اردیبهشت ماه باید تصمیم گیری در این خصوص شود.
دبیر کل  کمیته ملی المپیک محبوبیت و پر طرفدار بودن رشته های تیمی توپی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: یک چیز را نباید فراموش کنیم اینکه رشته های ی چون فوتبال ، بسکتبال ، هندبال یک محبوبیت خاصی در جامعه دارند و تلاش می کنیم که بتوانیم از این رشته ها حمایت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تا 10 روز آینده تکلیف کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو مشخص خواهد شد، اظهار داشت: هنوز تصمیم قطعی تا لیست نهایی کاروان گرفته نشده است و  تا 30 اردیبهشت می توانیم کاهش نفرات داشته باشیم ولی نمیتوانیم نفر اتی را افزایش دهیم ، به همین خاطر طبق زمانیکه که کمیته برگزاری و شورای المپیک آسیا هفته گذشته با حضور سرپرست کاروانها جلسه داشتند باید در زمان مقرر لیست نهایی کاروان را کامل کنیم.
دکتر هاشمی با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه امروز ادامه داد: اعزام رشته‌هایی که شانس قطعی مدال هستند و نیز بررسی این موضوع که آیا دو گروه دیگر به بازی‌ها اضافه شود یا خیر، از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه امروز بود. هدف ما اعزام کاروانی کیفی به بازی‌هاست. در این خصوص مرکز نظارت و حوزه فنی وزارت ورزش گزارش خود را ارائه کردند و 25 الی 26 اردیبهشت را به‌ عنوان آخرین فرصت مشخص کردیم تا در جلسه بعدی ستاد عالی بازی‌ها که آخرین هفته  برای ثبت‌نام‌هاست، رشته‌هایی که احتمال کسب مدال در بخش آقایان ندارند، حذف شوند.
سرپرست کاروان اعزامی ایران به هانگژو  یادآور شد :در برخی رشته‌های توسعه‌ای که احتمال کسب مدال برنز یا رتبه چهارمی دارند، اعزام صورت می‌گیرد؛ در راستای برابری جنسیتی و افزایش تعداد خانم‌های ورزشکار کاروان ایران، مقرر شد بانوانی که احتمال کسب رتبه‌های چهارم، پنجم یا ششم بازی‌های آسیایی را دارند، به رقابت‌ها اعزام شوند. در نهایت فکر می‌کنم ظرف ۱۰ روز آینده به جمع‌بندی نهایی درخصوص کاروان ایران برسیم و تکلیف را مشخص کنیم.
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۵:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.