ایران میزبان مسابقات بین المللی رشته های مختلف ساحلی

ایران میزبان مسابقات بین المللی رشته های مختلف ساحلی

مراسم رونمایی از نخستین دوره بازی‌های ساحلی کیش ۲۰۲۳ «کیش گیمز» در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی؛ دکتررضا شجیع، سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی  عنوان داشت در حال حاضر دو رویداد رویداد بزرگ کیش گیمز و خزر گیمز را پیش‌بینی کردیم و سعی داریم سال آینده به صورت بین‌المللی  میزبان ورزش  های دریایی و ساحلی باشیم.

او افزود: ۱۷ استان ساحلی داریم که به دنبال آن هستیم تا رشته ماهیگیری را در رودخانه‌های سراسر کشور به عنوان تفریح برای مردم ایجاد کنیم و در سدهای مختلف نیز ورزش اسکی روی آب را به وجود بیاوریم. هم‌چنین با صحبتی که با وزارت ورزش و معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی انجام دادیم به دنبال ایجاد رشته جدیدی به نام اسکی روی شن در استان‌های کویری هستیم‌..

وی با اشاره به نگاه مثبت وزارت ورزش به ورزش‌های دریایی و ساحلی گفت: امسال نمی‌توانیم‌ ادعا کنیم که کیش گیمز بهترین رویداد باشد اما می‌خواهیم هر سال این رویداد را بهتر برگزار کنیم تا جایگاه خود را پیدا کند و در این زمینه نیز صرف نظر از منابع دولتی به دنبال آن هستیم تا در این زمینه ارزش آفرینی داشته باشیم.

او افزود: در حال حاضر یک زمین ساحلی در میکامال ایجاد کردیم که در جزیره کیش این زمین واقع شده است تا به عنوان‌ یک مکان تفریحی و ورزشی می‌تواند به ترویج ورزش همگانی نیز کمک کند و مسابقات یازده رشته ماهیگیری، تنیس ساحلی، والیبال ساحلی، فوتووالی ساحلی، سپک تاکرا ساحلی، تک بال، بولینگ، سنگنوردی، شطرنج، کلیستنیکس و پارکور از ۲۶ اردیبهشت تا سی ام خرداد در مجموعه میکامال کیش با حضور ۱۲۰۰ورزشکار، داور و مربی برگزار می شود و  جوایز نقدی برای منتخبان پیش‌بینی شده است.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۶:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.