نشان عروسکی بازی های پاریس 2024 رونمایی شد

نشان عروسکی بازی های پاریس 2024 رونمایی شد
کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس 2024 از نشان های عروسکی (مسکات) این رویداد با طرحی از یک کلاه معروف به نام کلاه فریجی (نماد آزادی) رونمایی کرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از رویترز، نشان های عروسکی المپیک و پارالمپیک 2024 رونمایی شدند و بر اساس ایده ماندگار آزادی، به شکل کلاه‌های فریجی شکل گرفته‌اند، کلاه یا سرپوشی که برای قرن‌ها نماد آزادی برای فرانسوی‌ها بوده است. اما در حالی که این نشان های منحصربه‌فرد بازی‌ها یک جریان ذهنی را دنبال می کنند، کلاه‌ها به‌عنوان چهره‌هایی زیبا و اسمورف‌مانند برای جذب تخیل دنبال کنندگان از نسل جوان طراحی شده‌اند. جولی ماتیکین، مدیر برند پاریس 2024، خاطرنشان کرد که مهمترین ویژگی این نشان «معنا» بوده است.
وی با اشاره به اینکه نشان های قبلی بازی ها معمولاً حیواناتی بودند که نماینده کشور میزبان - و به ویژه خرس ها - یا نمادهایی که به طور خاص توسط طراحان برتر ساخته شده بودند، اظهار داشت: "آنچه برای شما مهم است درک کنید این است که پاریس 2024 واقعاً تصمیم گرفت اقدام مشابه را انجام ندهد. ما مطلقاً در رویکرد نمادسازی از طریق یک حیوان یا یافتن طراحی معروف که بتواند به جای ما ایده ای داشته باشد؛ نیستیم". کلاه فریجی که گاهی اوقات به عنوان کلاه آزادی نیز شناخته می شود، یک سرپوش نرم و مخروطی شکل است که راس آن در قسمت بالایی خم شده است و نام خود را از یکی از پادشاهی های دوران باستان کلاسیک گرفته است که برای اولین بار در آن پوشیده شد - فریجیا، در اکنون ترکیه است. 
 
۲۵ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.