رد ایده جایزه نقدی به قهرمانان المپیک دومیدانی در پاریس 2024

رد ایده جایزه نقدی به قهرمانان المپیک دومیدانی در پاریس 2024

کمیته بین المللی المپیک از اقدام پیشگامانه دو و میدانی جهانی برای ارائه پول به مدال آوران پاریس 2024 فاصله گرفته است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از اکونومیک تایمز، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از حرکت تابوشکنی فدراسیون جهانی دومیدانی برای اهدای جوایز نقدی به مدال‌آوران طلای المپیک پاریس فاصله گرفت. اعلامیه سباستین کو، رئیس دوومیدانی جهانی در اوایل ماه جاری مبنی بر اینکه برندگان دو و میدانی در بازی های پاریس پنجاه هزار دلار دریافت خواهند کرد، واکنش های متفاوتی را برانگیخته است. این در حالی است که هیچ فدراسیون بین المللی ورزشی دیگری در المپیک جایزه نقدی نمی دهد.
 توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، طی مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری فرانسه، تصریح کرد که تفکر او آن است فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی مانند دومیدانی جهانی باید بر کاهش نابرابری‌ها بین کشورها تمرکز کنند. او در این خصوص افزود: "فدراسیون‌های بین‌المللی باید با همه فدراسیون‌های عضو و ورزشکارانشان به طور یکسان رفتار کنند و سعی کنند این شکاف را بین افراد ممتاز و افراد کم بضاعت تر متعادل نمایند".
 رئیس IOC یادآورشد که کمیته های ملی المپیک به جای فدراسیون های بین المللی آزاد هستند که ورزشکاران خود را با جوایز نقدی تشویق کنند و خاطرنشان کرد که خودش برای مدال طلای شمشیربازی در سال 1976 از کمیته آلمان وجه نقد و پاداش نقدی دریافت کرده است. این اقدام سباستین کو توسط برخی از ورزشکاران برجسته مورد استقبال قرار گرفت، اما باعث واکنش شدید روسای سایر رشته های ورزشی در میان نگرانی هایی شد که بر این اساس مزیت های کشورهای ثروتمند را بیشتر تقویت می کند.


۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.