مشعل المپیک بسوی فرانسه به آب زد

مشعل المپیک بسوی فرانسه به آب زد

مشعل المپیک روز گذشته از بندر پیرئوس یونان به سمت فرانسه حرکت کرد، جایی که مشعل المپیک به سفر حماسی خود ادامه خواهد داد. شعله المپیک با عبور از دریای مدیترانه با کشتی فرانسوی، قرار است در 8 می به مارسی ورود نماید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از یورونیوز، تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس، قبل از حرکت کشتی از پیه ره به خبرنگاران گفت: "احساسات بسیار استثنایی هستند. برای من بسیار احساسی است." استنگوئه به طور رسمی شعله المپیک بازی‌های 2024 توسط اسپیروس کاپرالوس، رئیس کمیته المپیک یونان، در مراسمی در استادیوم پاناتنایک تحویل گرفت. صبح دیروز، او شعله المپیک را بر روی یک قایقه سه بادبانی تاریخی، به سوی فرانسه به حرکت درآورد.
 بِلِم در بندر پیرئوس توسط نیروی دریایی یونان و 25 قایق بادبانی همراه شد. روز یکشنبه، کشتی از کانال کورینث عبور خواهد کرد، یک شاهکار مهندسی هزاران ساله، که سرانجام در سال 1893 با کمک فرانسه تکمیل شد. مقامات محلی گفتند که با نزدیک شدن به مارسی، بیش از 1000 کشتی به سمت این بندر در فرانسه همراه خواهند شد. شناگر فرانسوی فلورنت مانودو اولین مشعل دار در مارسی خواهد بود و حمل مشعل قرار است به سمت شمال ادامه یابد. نمایش مناظر و میراث طبیعی کشور قبل از سوار شدن به «حمل در اقیانوس‌ها» با عبور از اقیانوس‌های اطلس، هند و اقیانوس آرام برای رسیدن به شش قلمرو ماورای دریای کشور: گوادلوپ، گویان، مارتینیک، پلی‌نزی فرانسه، کالدونیای جدید و جزیره ریونیون همراه خواهد بود.


۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.