حمایت باخ از برگزاری افتتاحیه پاریس 2024 در حاشیه رود سِن

حمایت باخ از برگزاری افتتاحیه پاریس 2024 در حاشیه رود سِن

توماس باخ متعهد شد که مراسم افتتاحیه بازی‌های پاریس در امتداد رود سن علی‌رغم نگرانی‌های مداوم در مورد امنیت راهپیمایی رودخانه در فضای باز «نمادین» و «فراموش‌نشدنی» خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فرانس 24، با استقرار 6000 افسر پلیس اضافی برای پوشش ورود مشعل المپیک به مارسی؛ در صحبت های رئیس IOC در مورد مراسم افتتاحیه پاریس 2024 که برای 26 جولای برنامه ریزی شده است یک علامت سوال اساسی در مورد المپیک پاریس به چشم می خورد. با خروج از سنت مرسوم تیم‌هایی که در استادیوم دو و میدانی رژه می‌روند، این رویداد در عوض شاهد حرکت شرکت‌کنندگان در رودخانه سن با کشتی‌های شناور خواهد بود. پیش‌بینی‌ها زیاد است، با حدود نیم میلیون مخاطب، از جمله کسانی که از ساختمان‌های مجاور مشاهده می‌کنند. این انحراف از عرف عنصری از تازگی و هیجان را معرفی می کند، البته در میان نگرانی های طولانی در مورد تدارکات و امنیت.
باخ در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری فرانسه گفت: "رویکرد بسیار دقیق و بسیار حرفه ای (از سوی مقامات فرانسوی) به همه ما این اطمینان را می دهد که می توانیم این مراسم افتتاحیه را در رودخانه سن برگزار کنیم و این مراسم افتتاحیه نمادین خواهد بود، برای ورزشکاران فراموش نشدنی خواهد بود و همه در امنیت خواهند بود. گمانه زنی های مداوم در مورد لزوم بالقوه مقامات فرانسوی برای جابجایی یا تغییر مراسم در میان نگرانی های امنیتی مداوم وجود دارد. رویدادهای اخیر، مانند حمله ماه مارس به سالن کنسرت در مسکو، که یک گروهک تروریستی مسئولیت آن را بر عهده گرفت، تنها به تشدید تردیدها و افزایش هوشیاری کمک می کند. تعادل ظریف بین حفظ عظمت رویداد و اطمینان از ایمنی شرکت کنندگان و تماشاگران، نقطه کانونی بحث و برنامه ریزی احتمالی است.


۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.