قهرمانی مقتدرانه دختران تکواندو نونهال ایران در جهان/ پسران کشورمان نایب قهرمان شدند

قهرمانی مقتدرانه دختران تکواندو نونهال ایران در جهان/ پسران کشورمان نایب قهرمان شدند
 
 
تیم ملی تکواندو نونهالان ایران در گروه دختران با کسب 4 طلا، یک نقره و یک برنز موفق شد در رتبه نخست رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی صوفیه بایستد و در بخش پسران، آینده سازان کشورمان با 2 طلا و یک نقره، نایب قهرمان شدند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان  که پنجشنبه ششم مرداد ماه با حضور ۶۶۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور جهان به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شده بود، عصر امروز یکشنبه نهم مرداد ماه با قهرمانی شیردختران ایرانی به پایان رسید.
 
تیم ملی تکواندو نونهالان ایران در گروه دختران که با شش تکواندوکار راهی صوفیه شده بود با کسب 6 مدال، شامل 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز روی سکوی قهرمانی دنیا ایستاد. تایلند، کره جنوبی، آذربایجان و ازبکستان هم به ترتیب عناوین بعدی را به کسب کردند. 
در بخش پسران، تیم ملی تکواندو کره جنوبی با کسب 4 طلا و 4 نقره قهرمان شد، نونهالان کشورمان که با هفت تکواندوکار در این دوره حضور داشتند، با 2 طلا و یک نقره نایب قهرمان و تیم ملی مکزیک با 2 طلا سوم شد. همچنین جمهوری آذربایجان و تایلند با یک طلا و 3 برنز چهارم شدند. 
 
برای تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از مسابقات و در بخش دختران توسط باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر 4 نشان طلا، پرنیان ساکی یک مدال نقره و فاطمه باقرزاده هم یک مدال برنز کسب کردند که تیم شش نفره دختران با شش مدال به کار خود پایان دهد.
 
در بخش پسران هم محمد مهدی سعادتی 2 مدال طلا و محمد عرفان زارع هم یک نشان نقره کسب کردند. آرش ضامنی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.
 
هدایت تیم ملی در بخش دختران برعهده معصومه محمدیان به عنوان سرمربی، لیلا خزایی و پروین کشاورز به عنوان مربی است. در بخش پسران نیز حسینعلی نعیمی سرمربی، حامد جعفری و اسماعیل اسماعیل پور همکاران او هستند.
گفتنی است دورقبلی این رقابت ها سال 2019 به میزبانی کشور ازبکستان برگزار شد. تیم ملی دختران ایران با ترکیب کامل 10 تکواندوکار و کسب 6 طلا و یک نقره قهرمان شد و تیم 10 نفره پسران نیز 1 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز در مکان دوم ایستاد.
۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.