به بهانه برگزاری شصت و ششمین نشست هیات اجرایی OCA؛یک فرصت طلایی(به قلم:آزاده پیراکوه)

به بهانه برگزاری شصت و ششمین نشست هیات اجرایی OCA؛یک فرصت طلایی(به قلم:آزاده پیراکوه)
«شصت و ششمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا فردا در تهران برگزار می شود. » این خبریست که اگر خیلی از کیفیت میهمانان حاضر در این نشست و اتفاقاتش مطلع نباشیم، در حد یک خبر ساده و کوتاه از کنارش عبور می کنیم اما یک نگاه سرسری به موقعیت مدیریتی 80 میهمان خارجی که به این بهانه به ایران می آیند، نشان می دهد نشست شورای المپیک آسیا فراتر از یک جلسه معمولی دو – سه ساعته با تعارفات معمول است.

شیخ احمد الفهد الصباح، موثرترین فرد در ورزش آسیاست که ورودش به ایران در راس میهمانانی که در بین آنها عضو رسمی کمیته بین المللی المپیک، رییس فدراسیون جهانی، روسای کمیته های ملی المپیک کشورهای مختلف و ... دیده می شود، به خوبی نشان می دهد که یک فرصت طلایی در اختیار ورزش ایران قرار گرفته و حالا سوال اساسی اینست که آیا از این فرصت به خوبی استفاده می شود؟

سالهاست که ورزش ایران متاثر از مشکلاتی که سیاسیون خارجی برای ایران به وجود آورده اند، نتوانسته یکسری قدم ها را بردارد اما الان در این فضا و در شرایطی که تبلیغات منفی علیه ایران در بعد بین المللی وجود داشته و دارد، می بینیم که 80 عضو تاثیر گذار ورزش دنیا و آسیا به ایران می آیند که این موضوع نه تنها در بهبود فضای ذهنی که نسبت به ایران وجود دارد، می تواند کمک کند؛ بلکه زمینه ایست برای برداشته شدن بعضی موانع و البته برداشتن بعضی از قدم ها به سمت جلو؛ به شرط اینکه به بهترین شکل ممکن  این میزبانی انجام شود. میزبانی که فقط متولی اش کمیته ملی المپیک نیست و همه ورزش کشور بخصوص رسانه ها باید کمک کنند تا آورده زیادی برای کشور و ورزش داشته باشد.

از دست دادن کرسی های بین المللی در رشته های مختلف، موضوعی است که ورزش کشور سالهاست با آن مواجه شده و تا به حال فرصتی فراهم نبوده که در این حجم وسیع بتوان مذاکره هایی را به طور همزمان با مسوولان بخش های مختلف داشت، پس در این دو روز باید قدر این فرصت طلایی را دانست و فراتر از حرف های تکراری و قول وقرارهای مرسوم ، قدم هایی را برداشت و بهتر از قبل فضای ایران و پتانسیل های مدیریتی ورزش کشور را به رخ میهمانان کشاند.

البته مشکلاتی که در سالهای اخیر برای کسب کرسی های بین المللی وجود داشته، تنها دغدغه ورزش کشور در بعد بین المللی نبوده و نیست. مدتی است که میزبانی های مهم به ایران داده نمی شود و جز در یکی – دو فدراسیون مثل کشتی، اتفاق ویژه ای نمی افتد اما همین فرصت دو روزه کافیست تا نظر مساعد مسوولان ورزش آسیا که بعضی از آنها در فدراسیون های جهانی رشته های مختلف نیز پست های تاثیرگذاری دارند، را برای گرفتن میزبانی جذب کرد؛  مثل کاری که در نشست امروز صبح رییس کمیته ملی المپیک با رییس فدراسیون جهانی ووشو انجام شد و وعده اعطای میزبانی رقابت های جهانی 2016 به ایران داده شد.

پس شاید تصور شود که دو روز زمان اندکی است برای برداشتن بسیاری از موانع؛ اما در این مدت اگر همه دست به دست هم بدهند، می توان قدم هایی برداشت که در آینده به سود ورزش کشور باشد، مثل گرفتن چند میزبانی که در نهایت به بهبود روابط رشته مربوطه با کشورهای دیگر، توسعه زیرساخت ها و ... کمک خواهد کرد.

برگزاری شصت و ششمین  نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، اگرچه خود به تنهایی مهم است، اما فرصتی است برای برداشتن قدم هایی موثر برای کشور؛ پس به این اتفاق باید فراتر از یک اتفاق ورزشی نگاه کرد.



۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.