رونمایی از مدالهای بازی های آسیایی هانگژو

رونمایی از مدالهای بازی های آسیایی هانگژو

همزمان با گرامیداشت 100 روز تا آغاز بازی های آسیایی هانگژو 2022، از مدالهای این رویداد رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  کمیته برگزاری بازی های آسیایی، این مدال Shan Shui نام دارد، یکی دیگر از عناصر اصلی بازی های آسیایی که همراه با نشان رسمی Tides Surging، مسکات های Congcong، Chenchen و Lianlian، و سیستم رنگ پردازی Meeting the World و مشعل با شعله ابدی همراه شده است.
شان شویی با یشم کنگ گویای تشریفاتی در فرهنگ لیانگژو (5300 قبل از میلاد تا 4300 قبل از میلاد) است. این یشم مربعی، ادغام شده با یک مدال گرد، واقعا منحصر به فرد و بسیار قابل تشخیص است.
شان شویی ویژگی های جغرافیایی هانگژو را ارائه می دهد و با استفاده از خطوط برجسته، طومار تصویر هانگژو در سمت جلوی مدال با تپه‌های مه آلود در سه طرف و شهر در یک طرف دیگر، دریاچه‌ای مواج و کوه‌های مواج در آن سوی مدال مشخص شده اند. پشت مدال به شکل یک مهر مربعی شکل به این معنی است که ورزشکاران اثر زیبایی در بازی های آسیایی هانگزو برجای می گذارند.
 شان شویی خلق و خوی هانگژو را به عنوان پایتخت تمدن زیست محیطی، با چشم انداز طبیعی، آب شفاف و تپه های سبز، خلق دارایی های ارزشمند، ریخته گری مدال های طلا و نقره بیان می نماید. این اثر؛ نشان دهنده روحیه ورزشی صعود از ارتفاعات نیز است و با رسیدن به قله، فرد حتی به درجه رفیع تری نائل می شود. در راه رسیدن به قله، ورزشکاران سخت تلاش می کنند، خود را به چالش می کشند و قله ها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارند.
مدال با نقش برجسته، فرزخورده، پیرایش و پرداخت، تولید اثر، آبکاری طلا و نقره و روکش محافظ ساخته می شود. روبان (بند گردن آویز) مدال با استفاده از تکنولوژی ژاکارد بروکات و تکنیک های چاپ سازگار با محیط زیست از دو طرف با دست دوخته می شود.سگک پل شکل در بالای روبان، ویژگی های شهرآب و شهرپل جیانگ نان را برجسته تر می کند.
روش پیوند این گردن آویز به شکل ساختار گوش با قلاب فنری را برای ثابت کردن روبان در داخل مدال طراحی شده است.
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.