انوشیروانی: خوشحالیم که کیفیت اردوهای وزنه‌برداری بالا رفته است

انوشیروانی: خوشحالیم که کیفیت اردوهای وزنه‌برداری بالا رفته است
رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: خوشحالم که کادرفنی تیم‌های ملی انتخاب شدند و خیلی خوشحالم که کیفیت بچه ها تغییر کرده است و برخی از نفرات خیلی شرایط خوبی پیدا کرده اند
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون وزنه برداری سجاد انوشیروانی در نشست خبری فدراسیون وزنه‌برداری  و کراس فیت در مورد اینکه اختلاف رکوردی در آسیا داریم، گفت: نتیجه گرفتن در وزنه برداری داری زمان بر  است، و برای ما سر و سامان دادن تیم ها از اهمیت بالایی برخوردار است و اردوها به خوبی برگزار شود. خوشحالم که کادرفنی تیم‌های ملی انتخاب شدند و بسیار خوشحالم که کیفیت بچه ها تغییر کرده است و برخی از نفرات شرایط بسیار خوبی پیدا کرده اند. 

وی ادامه داد: این واقعیت وزنه برداری است که بچه های ما با آسیا و جهان فاصله دارند. خودم با تجربه ای که دارم برای ۲،۳ ماه آینده خوشبین هستم که بچه ها پیشرفت خوبی داشته باشند. آمادگی بچه ها بسیار بالا بود تاجاییکه فراتر از انتظار کادرفنی وزنه زدند. علیرضا یوسفی که ورزشکار آینده دار ما و ۱۹ ساله است در آسیا عملکرد خوبی داشت و میناسیان که قهرمان جهان است را به چالش کشید.  در این شرایط و با وضعیتی که داریم فعلا نمی‌توانیم قولی بدهیم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تیم ملی با نظم بالایی کار می کند.
 
انوشیروانی درباره شرایط معتمدی گفت: شرایط او را که دیدم خیلی خوشحال شدم، رسول یکی از شانس های واقعی ما است و قطعا با اعزامش می خواستیم شانس حضور در المپیک را از دست ندهد. علی داودی هم که چون در آسیایی نبود با صلاحدید کادر فنی اعزام شد.
رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص بودجه فدراسیون عنوان کرد: سال گذشته که ما آمدیم بودجه بسته شده بود، اما تنها کاری که کردیم این بود که اسپانسر آوردیم. وزنه برداری هیچ وقت به اندازه خودش بودجه نگرفته  و شاید هم پیش از این به اندازه لازم برنامه نداشته است. قبلا نگاه به این رشته محدود بود و نگاه ما این است که شرایط تغییر کند. بودجه  قبلی به اندازه یک سوم کارهای فعلی ما بوده است.

وی عنوان کرد: موضوعی که با وزارت صحبت کردیم و وزیر ورزش هم دستور مساعد داد این است که به اماکن فدارسیون ها نگاه ویژه شود و درخواست کردیم که سالن آزادی  کامل در اختیار وزنه برداری قرار بگیرد. خواسته ما از شرکت توسعه و وزارت این است که اماکن خیلی زود تعیین تکلیف شوند. با مستاجر قبلی که سالن در اختیارش بود قطع همکاری کردیم و حالا چه اتفاقاتی بیفتد نمی‌دانیم. کنست را باید حدف شدیم که خیلی حاشیه داشته و برای مراسم ها و همایش ها برنامه داریم که اگر شرکت توسعه اجازه دهد و همکاری کند این کار حدود یک و نیم‌میلیارد درآمد برای فدراسیون خواهد داشت.
انوشیروانی در خصوص تجهیزات عنوان کرد: شرایط بسیار بدی داریم و وقتی به استان ها رفتیم، همه تجهیزات خراب و از بین رفته بود؛ به دنبال خرید تجهیزات جدید هستیم. وزارت ورزش بودجه ای را برای ما در نظر گرفت اما تخصیص آن هنوز نیامده است. حدود ۱۶ استان  وزنه بردار خیز هستند و باید بودجه هایی را از سفرهای استانی ریاست جمهوری برای آنها دریافت کنیم.
وی در مورد بازسازی فدراسیون اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد کار جلو رفته است و موظفیم که تا پایان سال آن را تمام کنیم. یکی از برنامه ها این است که فدراسیون را ازاستادیوم آزادی خارج و به خوابگاه ها اضافه کنیم. در صورت تکمیل بازسازی  حدود ۵۰ درصد از هزینه های اردویی ما کاهش خواهد یافت.
رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره اخباری مبنی بر تمرین بانوان در رستوران گفت: خواهش من این است که بدون تحقیق چیزی را منتشر نکنید. در حال حاضر اردوی بانوان همپای مردان است. به دلیل اینکه باقری، مشاور بانوان شرایط طولانی مدت در شهرستان را نداشت اردو به تهران منتقل شد و اگر نه برنامه ۲ ماهه در اصفهان داشتیم.
وی در خصوص اردوی عربستان و اینکه برقرار خواهد بود یا خیر اظهار کرد: پیش از این قرار بود در عربستان اردو بزنیم اما کادرفنی معتقد بود به مسابقات اعزام شویم. در نهایت مقرر شد بعد از قهرمانی جهان در عربستان بمانیم و بعد از ۱۰تا۱۲ روز اردو، از آنجا به چین برویم.
انوشیروانی درخصوص انجمن کراس فیت تاکید کرد: با نظم بسیار خوب برنامه های انجمن کراس فیت زیر نظر فدراسیون انجام می شود و مطمئنا در آینده اتفاقات بهتری هم خواهد افتاد. این برای اولین بار بود که خوشبختانه نتیجه خوبی هم کسب و باعث شد که نگاه بین المللی داشته باشیم. این رشته جدید است و خیلی علاقمند  پیدا کرده است. نتیجه اخیر هم انگیزه بچه ها را بیشتر می کند. امیدوارم "مرتضی صداقت" در مسابقات آینده هم که ورودی آن را کسب کرده موفق باشد. او ورزشکار خوب، با اخلاق و بدون حاشیه ای است و همین موضوع باعث موفقیت او بوده است.
وی در مورد اینکه بودجه کراس فیت به فدراسیون اضافه شده است یا خیر، گفت: کراس فیت برای ما اهمیت بالایی پیدا کرده و این را در استان ها هم می بینیم. در یک فضای خوب و برادرانه کار می کنیم. در برنامه های سال آینده بودجه کراس فیت را پیش بینی کرده ایم و وزارت ورزش نیز قطعا کمک خواهد کرد. نتایج اخیر باعث شد که با قوت قلب بیشتری ادامه دهیم. البته انجمن آنقدر برنامه های متنوعی دارد که خودکفا است و ما از آنها کمک می گیریم
رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد اینکه کراس فیت چقدر به وزنه برداری کمک می‌کند، عنوان کرد: یکی از اهداف ما در پیوستن کراس فیت کمک به وزنه برداری بوده است. بازخوردی که می بینیم این است که ورزشکارانی که در ابتدا کراس فیت کار می کنند تکنیک های وزنه برداری را هم یاد می‌گیرند و به این رشته هم علاقمند می‌شوند. حرکات یک ضرب و دو ضرب را به خوبی می دانند، حتی من یک بار دیدم و احساس کردم که چندین سال است وزنه بردار هستند.
 
*سهراب آزاد: امیدواریم بتوانیم بانوان کراسفیت را هم به خارج اعزام کنیم
 
رئیس انجمن کراس فیت فدراسیون وزنه برداری هم در این نشست گفت: مرتضی صداقت برای اولین بار در تاریخ کراس فیت ایران به مسابقات آمریکا راه یافت و بین ۴۰ نفر برتر جهان حاضر می شود.
وی در مورد مربی صداقت عنوان کرد: خودش مربی خارجی انتخاب کرده و هزینه اش را هم‌ می‌دهد.
آزاد در خصوص لیگ کراس فیت گفت: سجاد انوشیروانی تاکید زیادی روی لیگ دارد و از امروز هم ثبت نام آغاز شده است. لیگ به دو دسته A و B  و تقسیم می شود و  تیم اول ۶۰ میلیون جایزه دارد.
رئیس انجمن کراس فیت در خصوص وضعیت بانوان گفت: مسابقات کشوری را پیش رو داریم و ۴۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۱۰۰ میلیون هم‌ جایزه دارد. در حال حاضرمسابقات آنلاین برگزار می شود. امیدوارم بانوان کراس فیت کار را هم بتوانیم به مسابقات برون مرزی  اعزام کنیم. هر ورزشکاری که برتر باشد و قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند اعزام خواهیم کرد و البته هزینه اش را هم‌ می‌دهیم.
 
 
 
 
 
 
 
 
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.