سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو عنوان داشت:با هماهنگی و موافقت فدراسیون فوتبال حبیب کاشانی سرپرست تیم ملی امیدشد

سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو عنوان داشت:با هماهنگی و موافقت فدراسیون فوتبال حبیب کاشانی سرپرست تیم ملی امیدشد
هشتمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز با ریاست محمود خسروی وفا و حضور کلیه اعضا در دفتر ریاست کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص نشست امروز هیات اجرایی ابراز داشت: در نشست امروز بیشتر مباحث مدیریتی مطرح شد، با توجه به اینکه اوایل شکل گیری دوره جدید مدیریت کمیته ملی المپیک است طبیعی است که سیاست ها، راهبردها و برنامه ها برای رئیس و دبیرکل و مجموعه کمیته به عنوان اصلی ترین بحث ها پیگیری شود.

سخنگوی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه شاید تا زمانیکه دیدگاه ها به هم نزدیک تر شود مصوبات کمتری داشته باشیم تصریح کرد: امروز انتخاب روسای دو یا سه کمیسیون (اخلاق، بازاریابی و بین‌المللی)  در دستور کار بود اما با توجه به اینکه دوستان پیشنهادات مختلفی را مطرح کرده بودند و نقطه نظرات در مورد افراد واحد نبود به همین منظور به جلسه بعدی موکول شد. ضمن اینکه موضوع کمیسیون محیط زیست هم قرار بود مطرح شود اما دوستان نقطه نظراتی را  عنوان داشتند که باید کار کارشناسی بیشتری صورت  پذیرد. البته اسمی از نفرات پیشنهادی هم مطرح نشد.

وی افزود: آقای عبدالحمید احمدی به عنوان رئیس کمیته رسانه و آقای پاسوار رئیس کمیته مدیریت در نشست امروز حضور داشتند که مباحثی را مطرح کردند. آقای احمدی در حوزه رسانه در مورد اینکه حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها از رسانه‌ها در رویدادهای مختلف چگونه باید باشد، مباحثی را مطرح کرد. سئوالاتی  هم توسط اعضای هیات اجرایی مطرح شد که پاسخ گفتند.آقای پاسوار هم به طور کلی جایگاه  این کمیته به عنوان نهاد عمومی و غیر دولتی بودن و همچنین پشتیبانی ورزش مباحثی را مطرح کرد و در نهایت مقرر شد این کمیسیون به عنوان یکی از کمیسیون‌های مهم و سایر کمیسیون‌ها که بحث‌های ساختاری و تشکیلاتی دارد، مباحث خود را دنبال کنند. در نظر داریم ارتباط کمیته ملی را از طریق کمیسیون مدیریت با دولت، مجلس، کمیسیون‌های مجلس،  شورای عالی انقلاب فرهنگی و  مواردی  که نیاز به حمایت دولت داریم، نزدیک‌تر کنیم در همین زمینه ممکن است اصلاح برخی از دستور العمل‌ها و حتی قوانین مورد بررسی قرار بگیرد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: طبق موضوعات مطرح در رابطه با کمیسیون مدیریت، مقرر شد ارتباط کمیته از طریق کمیسیون مدیریت با دولت، مجلس و  برخی نهادها بیشتر شود، در همین راستا اصلاح برخی اساسنامه ها و مقررات را در برنامه  خود خواهیم داشت.

سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو  ضمن  اشاره به نشست هایی که در رابطه با بازی های آسیایی با حضور  مسئولین و کادر فنی  فدراسیون ها برگزار شده است و ادامه دارد، خاطرنشان کرد: قرار بر این بود گزارش این نشست ها در جلسه امروز مطرح شود اما به خاطر کمبود وقت به نشست آتی موکول شد. در خصوص جودو باید بگویم قطعا جزو رشته هایی است که در  نشست ستاد بازی ها شرکت می کند، برنامه های این رشته را خواهیم دید، مرکز نظارت هم با همه فدراسیون ها ارتباط گرفته است، حتما جودو و ارتباط با این فدراسیون هم جزو برنامه های ماست.

هاشمی همچنین در رابطه با تیم فوتبال امید گفت: نزدیک به ٥٠ سال است در حوزه تیم امید جایگاهی نداشته ایم و همین مسئله انتظار ٥٠ ساله ایجاد کرده است، اینکه حالا از تیم امید توقع نتیجه داشته باشیم سخت است اما دور از انتظار نیست، حداقل اینکه فعالیت های مربوط به این تیم هم باید روی ریل بیفتد تا برای ادوار آینده آماده شود.

وی در  ادامه صحبت های خود گفت: این موضوع در رابطه بحث المپیکی تیم فوتبال امید مد نظر است و در عین حال حضور تیم امید در بازی های آسیایی که طی حدود ٢٠ سال گذشته مدالی به همراه نداشته است .

دبیرکل کمیته ملی المپیک با یادآوری نشست های این کمیته با فدراسیون فوتبال که پیش از جام جهانی در رابطه با تیم امید برگزار شد، گفت: در ان نشست ها البته کلیات کار به بعد از جام جهانی موکول شد، اما همان زمان مقرر شد که با هماهنگی و تعامل فعالیت ها پیش برود.

وی تصریح کرد: در سه چهار روز اخیر از طرف کمیته و  آقای خسروی وفا  ریاست محترم کمیته ملی المپیک پیگیری های مجدد انجام شد  چرا که آقای حبیب کاشانی گزینه پیشنهادی رئیس کمیته برای سرپرستی تیم فوتبال امید بود که در مورد آن با فدراسیون فوتبال  به توافق نهایی رسیدیم، امیدوارم در اولین فرصت حکم وی  از سوی فدراسیون فوتبال صادر شودتا در مورد سایر اعضای کادر فنی تصمیم گیری شود، البته قرار است در این زمینه کمیته ای با محوریت فدراسیون فوتبال تشکیل شود و خود آقای کاشانی هم حضور داشته باشند، انتظار داریم در کوتاهترین زمان ممکن این اتفاق بیفتد.

سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو تصریح کرد: کمیته ملی المپیک از برنامه های بازی های آسیایی عقب نیست، این برنامه ها در چارچوب و طبق تقویم پیش می رود، بازی ها یک سال به تعویق افتاد در حالیکه مقدمات کار برای حضور در این بازی ها انجام شده بود  البته در بخشی از فعالیت ها در حال بازنگری هستیم و همزمان مباحث مربوط به لباس و بلیت و غیره را دنبال می کنیم همان طور که قبلا عنوان شد اعزام تیم ها در سه دسته انجام می شود، تیم هایی که حتما مدال می گیرند، تیم هایی که احتمال مدال آوری بالایی دارند و باید طی ٩ ماه آینده خود را برسانند و همچنین رشته هایی که شانس دستیابی به مدال ندارند اما  احتمال حضورشان وجود دارد  که در این بخش بیشتر نگاهمان نسبت به ورزش بانوان  در راستای سیاست های حمایتی کمیته ملی المپیک و   IOC می باشد.

 

۲۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.