قطر به دنبال میزبانی المپیک 2036

قطر به دنبال میزبانی المپیک 2036

نشریه قطری الوطن گزارش داد که کمیته المپیک قطر تصمیم گرفته است تا پیشنهادی را تنظیم کند که بر اساس آن بعنوان اولین کشور عربی میزبان بازی های المپیک باشد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از عرب تایمز، بر اساس گزارش ها، تصمیم برای تنظیم پیشنهاد گرفته شده است و انتظار می رود پیشنهادی جامع و با درنظرگرفتن همه جنبه های میزبانی با مشارکت نهادهای مختلف دولتی مرتبط باشد. این اقدام به دنبال موفقیت چشمگیر قطر در میزبانی رویدادها و مسابقات بین المللی متعدد صورت گرفت.
در همین حال، کره جنوبی، هند، مصر و آلمان تمایل خود را برای رقابت در روند پیشنهاد میزبانی ابراز کرده اند، در حالی که مکزیک از شرکت در این رقابت خودداری کرده است.
شیخ جوعان بن حمد بن خلیفه آل ثانی، رئیس کمیته المپیک قطر در بیانیه‌های قبلی خود در مطبوعات تاکید کرد: "خاورمیانه پیش از این هرگز فرصت میزبانی بازی‌های المپیک را نداشته است. حلقه های المپیک نماد صلح، وحدت و امید برای همه مردم در سراسر جهان از جمله مردم منطقه ما هستند".
موفقیت قطر در میزبانی مسابقات جهانی متعدد از جمله مسابقات قهرمانی جهانی دو و میدانی 2019، جام جهانی فوتبال 2022 و مسابقات قهرمانی ورزش های آبی در اوایل امسال به نفع این کشور خواهد بود. نشریه قطری بر این باورست که این پیشنهاد میزبانی شامل یک پیشنهاد جامع است که تمام جوانب را در بر می گیرد و نهادهای مختلف دولتی کشور قطر را در پیشبرد این مسیر مشارکت می دهد.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.