فدراسیون پزشکی ورزشی آماده همکاری با سازمان غذا و دارو است

فدراسیون پزشکی ورزشی آماده همکاری با سازمان غذا و دارو است

جلسه هم اندیشی مدیران فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان غذا و دارو به منظور اتخاذ ساز و کار عملیاتی و منسجم برای پیشگیری هرچه بهتر از عرضه مکمل های  ورزشی غیر مجاز صبح امروز در محل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این جلسه که با حضور دکتر سید اشکان اردیبهشت ، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و دکتر سها بصیری زاده رئیس اداره نظارت بر کیفیت فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو برگزار شد، چالش ها و ابعاد مختلف عرضه و مصرف مکمل های غذایی و ورزشی غیر مجاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از هم اندیشی و ارائه نقطه نظرات کارشناسی، مقرر شد در اسرع وقت ساز و کارهای عملیاتی به منظور به حداقل رساندن دغدغه های ورزشکاران در زمینه مکمل های ورزشی اتخاذ شود.

دکتر اردیبهشت در این جلسه با اشاره به نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی بر باشگاه های سراسر کشور از طریق 700 ناظر کمیته سلامت بر اماکن ورزشی، تصریح کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی هم در بعد قهرمانی و هم در بعد همگانی برای حفظ و ارتقای سلامت ورزشکاران تلاش می کند و طیبیعی است در این زمینه با هماهنگی های بین بخشی به منظور پیشبرد هرچه بهتر اهداف نیز اهتمام خواهد داشت.

وی عرضه مکمل های غیر مجاز را از جمله دغدغه های جدی ورزشکاران و خانواده های آنان دانست و از فراهم بودن زیرساخت این فدراسیون برای همکاری با سازمان غذ و دارو جهت برنامه ریزی عملیاتی و منسجم برای مقابله با تولید و عرضه مکمل های غیر مجاز خبر داد.

در این دیدار دکتر سها بصیری زاده نیز با اشاره به برنامه های سازمان و غذا و دارو  و ابعاد مختلف موضوع مکمل های غذایی و ورزشی از همکاری با فدراسیون پزشکی ورزشی برای اتخاذ ساز و کار لازم به منظور حفظ و ارتقای سلامت ورزشکاران و عموم مردم استقبال نمود و مقر شد جلسات کارشناسی در این زمینه پیگیری وشد.

در این جلسه همچنین دکتر رضا سعیدی رئیس کمیته آموزش، حمیده ولی نیا رئیس کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی و دکتر بهاد محمدیان معاون فنی اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند و دیدگاه کارشناسی خود ر در خصوص دغدغه های عموم مردم و ورزشکاران در زمینه مکمل های غذایی و ورزشی بیان کردند.

۲۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.