با حضور خسروی وفا و صالحی امیری برگزارشد ؛ مراسم اهدای مدال طلای المپیک لندن 2012 به کمیل قاسمی

با حضور خسروی وفا و صالحی امیری برگزارشد ؛ مراسم اهدای مدال طلای المپیک لندن 2012 به کمیل قاسمی
مراسم اهدای مدال طلای المپیک لندن کمیل قاسمی صبح امروز در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ مراسم اهدای مدال طلای المپیک لندن 2012 به کمیل قاسمی  با حضورمحمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک  ، دکتر صالحی امیری ، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ، مسئولان ، مربیان و  ملی پوشان کشتی کشورمان در سالن شهید صدر زاده فدراسیون کشتی  برگزارشد . 

خ

در ابتدای این مراسم علیرضا دبیررئیس فدراسیون کشتی با ابراز خرسندی از کسب یازدهمین مدال طلای کشتی ایران اظهار داشت که اعتقاد و باورم این است که کشتی می تواند به جایی برسد که خیلی بیشتر از این ها افتخارآفرین باشد، هم کشتی آزاد و هم کشتی فرنگی در حال حاضر با فاصله ورزش اول ایران هستند.
رئیس فدراسیون کشتی ابراز امیدواری کرد که با حمایت بیشتر  هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ، افتخارات بیشتری توسط ملی پوشان این رشته کسب شود . 

 

ص

در ادامه سیدرضا صالحی امیری با اشاره به حضور در ماه صفر و ذکر مصیبت های حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: باور ما بر این است که هرچه داریم از خون شهدا و سرور و سالار شهیدان ابا عبداله الحسین (ع) است.
صالحی تصریح کرد: کشتی در ایران بعنوان جزئی از فرهنگ آن محسوب می شود و همین امروز که شما شاهد هستید که جناب آقای حاج محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و هیئت اجرایی کمیته اولین برنامه خود را با حضور در جمع کشتی گیران آغاز کردند خودش یک پیام مهم دارد. ما باور داریم که کشتی فراتر از ورزش است، این یک شعار یا سخنرانی و تبلیغ نیست این یک حقیقت و ارزش فرنگی در کشور است. چون کشتی بخشی از هویت قهرمانی ایرانیان است.
وی در ادامه اظهار داشت: همه  بدانند، کشتی فراتر از ورزشکاران و قهرمانان است، چرا که بخشی از هویت ایرانیان است و تضمین کشتی، تضمین هویت ملی ما است و از این منظر باید یک برنامه استراتژیک ویژه حداقل 20 ساله برای پیشرفت کشتی ایران تدوین شود که همچنان و مانند بیش از 70 سال گذشته، کشتی در قرن حاضر پرچمدار ورزش قهرمانی ایران باشد.
 صالحی تصریح کرد: علاوه بر اینکه کشتی هویت ما است، کشتی تبار و تاریخ ورزش ایران است، هر درختی با ریشه هایش سبز می ماند، ورزش ایران با ریشه کشتی هویت گرفته و جهش پیدا کرده است. کشتی پرچمدار ورزش ایران است و من واقعا برای المپیک پاریس باورم این است که این نسل جدید و جوان خواهد درخشید و بار دیگر به جهانیان اثبات می کنند که سرآمد جهان هستند. باورم این است که یزدانی نماد قهرمانی ما بار دیگر این را محقق می کند.
صالحی گفت: قدرشناسی بخشی از هویت اعتقادی ما است و کسانی که در 70 سال گذشته به کشتی اعتبار دادند به گردن ما حق دارند.
وی در مورد کمیل قاسمی گفت: کمیل مرد اخلاق است، و فراتر از مدال طلای المپیک، مدال اخلاق است و از این جهت شخصا برای ایشان احترام قائلم. قرار بود این مراسم در جویبار باشد، اما وقتی علی دبیر به یک موضوعی می رسد آن را انجام می دهد و قرار شد که در این سالن که روح پهلوانی و مرام جوانمردی دارد و جزئی از کشتی است این برنامه انجام شد.
صالحی در مورد تأخیر در روند اهدای این مدال گفت: هیچ کس مقصر نیست، روس ها همه تلاش خود را کردند برای این طلا و ما هم همه ی تلاش خود را کردیم و محقق شد. و باید بگویم مگر می شود که یک نفر افتخارآفرین برای ملت باشد و برای کسب این افتخار کاری نکنیم و پگیری نشود.

 

سپس محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ابراز امیدواری کرد که با صحبت های اقای دبیر هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بتوانند در کنار فدراسیون کشتی ، وزنه برداری و تکواندو به تمام نتایجی که در تصورمان برای بازیهای المپیک هست برسیم و در این مسیر برای سایر رشته های ورزشی کشورمان نیز تلاش کنیم . 
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به  ورزش پاک اظهار داشت : در ورزش پاک حق به حق دار خواهد رسید . خداقوت می گویم به جامعه کشتی، جامعه ورزش و برادر عزیزم آقای کمیل قاسمی که حق به حق دار رسید،  و این پیام ورزش پاک است و مدال آن را نیز دادند.

خ

در ادامه مراسم، مدال طلای کمیل قاسمی با حضور اعضای هیات اجرایی و مسئول توسط محمود خسروی وفا و صالحی امیری اهدا شد .
 
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۴:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.