پیشنهاد 8 عضو جدید در هیات اجرایی IOC

پیشنهاد 8 عضو جدید در هیات اجرایی IOC

هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک با پیشنهاد هشت عضو جدید برای انتخاب در یکصد و چهل و دومین نشست کمیته بین‌المللی المپیک که در تاریخ 23 تا 24 جولای و 10 تا 14 آگوست 2024 در پاریس برگزار می‌شود و همچنین انتخاب مجدد 15 عضو دیگر موافقت کرده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت کمیته بین المللی المپیک، هیات اجرایی IOC نامزدی هشت نامزد - چهار زن و چهار مرد - را برای انتخاب به عنوان اعضای IOC  (IOC Member) در جلسه آتی که چند روز قبل از مراسم افتتاحیه پاریس 2024 برگزار می شود، تایید کرد.
 هیات اجرایی IOC از توصیه های کمیسیون انتخابات اعضای IOC برای ارائه پیشنهادات پیروی کرده است. همچنین پیشنهاد انتخاب مجدد 15 عضو در محدوده سنی، تمدید مدت تصدی یک عضو و انتخاب دو عضو افتخاری پیشنهادشده است. علاوه بر این، چهار نامزد، که سه تن از آنها زن هستند، به عنوان افراد مستقل پیشنهاد شده اند. آنها عبارتند از پائولا "پکه" پارتو، قهرمان آرژانتینی المپیک ، آیا مدانی قهرمان سه دوره المپیک از مصر، سارا واکر دارنده مدال نقره نیوزلند و هیو رابرتسون بریتانیایی که عضو کمیسیون برنامه (2023) است. همچنین، سه نامزد بر اساس عملکرد آنها در یک کمیته ملی المپیک پیشنهاد شده است.
 این افراد شامل داماریس یانگ، رئیس کمیته المپیک پاناما، ژن سایکس، رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده و ایان چسترمن، رئیس کمیته المپیک استرالیا می شوند. نامزدی منتخب استرالیایی توسط هیات اجرایی برای ارائه به نشست در پاریس تأیید و عضویت وی در IOC از ابتدای ژانویه 2025 آغاز می گردد.
علاوه بر این، یک نامزد در رابطه با عملکرد او در یک فدراسیون بین المللی پیشنهاد شده است. نام او یوهان الیاش بریتانیایی و رئیس فدراسیون بین المللی اسکی و اسنوبرد است. طبق معمول در بدنه حاکمیتی ورزش های المپیکی جهان، همه نامزدها توسط کمیسیون اخلاق IOC مورد بررسی قرار می گیرند. علاوه بر موارد پیشنهادی، پانزده عضو IOC برای انتخاب مجدد در سال 2024 پیشنهاد شده اند ( با در نظر گرفتن محدودیت سنی 80 برای افرادی که قبل از 1999 انتخاب شده و 70 سال برای کسانی که بعد از آن تاریخ انتخاب می گردند).


۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.