برگزاری نشست کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک

برگزاری نشست کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک
سومین نشست کمیسیون صلح و ورزش با ریاست حمید قاسمی و با حضور آقایان شعبانی و طلوع کیان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این نشست با هدف واکاوی پیامدها و واکنش های منفی (انتشار تصاویری از نمادهای دو کشور با پیام های خشونت آمیز) به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن در فضای مجازی تشکیل شد.
در این نشست مطرح شد هرچند ورزش عرصه مجاز تخلیه هیجان در عصر جدید است، اما مدیریت هیجان و آموزش آن به ورزشکاران و تماشاگران امری حیاتی و لازم الاجرا است. عدم توجه به بحث مدیریت هیجان در ورزش تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت. پس از پیروزی تیم ملی ایران برابر ژاپن شاهد انتشار برخی تصاویر از نمادهای دو کشور ایران و ژاپن با پیام های خشونت آمیز و پرخاشگرانه بودیم که به هیچ وجه مورد تایید دولت و ملت ایران نیست. مطالعه پیشینه تاریخی و تمدنی ایران نشان می دهد که ما ایرانیها در طول تاریخ حتی در جنگها نیز همواره به اصول و ارزشهای انسانی پایبند بوده و به عنوان الگوی فرهنگی دنیا شناخته شده ایم .
همچنین در این نشست تاکید شد که ما در ورزش باید به پیامدهای صلح آمیز بودن رفتارها و گفتارهای خودمان توجه ویژه ای داشته باشیم، چرا که هدف اصلی ورزش برقراری صلح و پیوند بین ملتهاست و این مساله بخصوص در حوزه رسانه بسیار حائز اهمیت است. ما در ورزش الگوهای ارزشمندی مثل مرحوم پرویز دهداری داریم که همواره بر اصول اخلاقی، جوانمردی و احترام به رقیب تاکید داشتند و وظیفه ما معرفی این الگوها و آگاهی بخشی از پیشینه تمدنی ایرانی اسلامی به نسل جوان می باشد.
سومین نشست کمیسیون صلح و ورزش با حضور حمید قاسمی، غلامحسین شعبانی، فرهاد طلوع¬کیان، علی نوروزی، حسین خنیفر، سید محمد کاظم موسوی، آذین کیانی، شاهین سلطان پور و لیلا ایزدپرست برگزار شد.
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.