اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک و فدراسیونهای جهانی (2)

اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک در هفته گذشته بدین نحو می باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛علاقه مندان می توانند  مهمترین اخبار کمیته بین المللی المپیک و فدراسیونهای مرتبط به آن را بطور خلاصه ومفید دسترسی داشته باشند.

فعالیت های کمیته بین المللی المپیک
رئیس
• هیئت نمایندگی کمیته بین المللی المپیک به سرپرستی ژاک روگ ریاست آی . اُ . سی در تاریخ پانزدهم ژوئیه در لوزان با هیئت نمایندگی دولت کویت به سرپرستی وزیر امور اجتماعی و کارگران ملاقات کرد. در خاتمه این رویداد ثمربخش طرفین پیرامون اصلاح قوانین ملی ورزش های رایج در کویت به توافق رسیدند.
• دیدارهای این هفته کمیته بین المللی المپیک در "ویدی" مقر المپیک :
 "لیدیا انسکرا" برنده جام بانوان و ورزش کمیته بین المللی المپیک 2009 برای آفریقا
 هیئت نمایندگی از کمیته ملی المپیک سومالی به سرپرستی "آدن حاجی یبرو" رئیس کمیته
 پرنسس حیا بنت الحسین عضو کمیته بین المللی المپیک
• آقای روگ روز یکشنبه نوزدهم ژوئیه در مراسم افتتاح دهمین جشنواره المپیک تابستانی نوجوانان اروپا در تامپر (فنلاند) حضور خواهد داشت.
اعضا
• "فرانک فردریکز " اکنون رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی نامیبیا می باشد.
• "پال اشمیت" اخیرا بعنوان نائب رئیس پارلمان اروپا برگزیده شده است . وی از سال 2004 در این پارلمان عضویت دارد.
کمیسیون ها
• کمیسیون انتصابات در تاریخ هفدهم ژوئیه به مدیریت "فرانسیسکو الیزالده" در لوزان تشکیل جلسه داد.
سایر خبرها
• کمیته بین المللی المپیک در تاریخ دهم ژوئیه بیانیه ای پیرامون حکم دادگاه در خصوص پرش با اسکی بانوان و بازی های المپیک زمستانی 2010 در ونکوور صادر کرد
• فدراسیون های بین المللی

فدراسیون های بین المللی المپیک تابستانی
• شورای فدراسیون بین المللی پاروزنی ، فیزا ، در اجلاسیه خود در لوسرن (سوئیس) محل های برگزاری برای مسابقات قهرمانی پاروزنی جهان را در سال های 2013 و 2014 برگزید. به موجب این گزینش شهر چونگچو از کره جنوبی برای سال 2013 و شهر آمستردام از هلند برای سال 2014 انتخاب شده اند. این دو تصمیم حسب تائیدیه کنگره فیزا در تاریخ سی و یکم اوت در پوزنان (لهستان) اتخاذ گردید.
• کمیته های ملی المپیک
• اجلاس مشترکی میان هیئت نمایندگی از کمیته بین المللی المپیک ، عضو کمیته بین المللی المپیک در الجزایر و فدراسوین های ورزشی الجزایر در تاریخ هشتم ژوئیه در دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک این کشور برگزار شد. شرکت کنندگان در خاتمه این اجلاس تفاهم نامه ای پیرامون امور آماده سازی برای مجمع فرمائید.
• "نیکولا استانچف" کشتی گیر ، اولین قهرمان المپیک اهل بلغارستان در تاریخ سیزدهم ژوئیه در سن 78 سالگی چشم از جهان فروبست. استانچف در دسته میان وزن مسابقه کشتی آزاد در بازی های المپیک در سال 1956 در ملبورن برنده شد. وی در همان سال مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان را در استانبول به گردن آویخت. متوفی همچنین یازده بار ، هشت بار در کشتی آزاد و سه بار در کشتی فرنگی ، قهرمان بلغارستان شد.
• دومین جشنواره المپیک السالوادور در تاریخ دهم ژوئیه با مشارکت جمعا 31 فدراسیون عضو در کمیته ملی المپیک بمنظور بزرگداشت یکصد و پانزدهمین سالگرد کمیته بین المللی المپیک به کار خود پایان داد. در مراسم اختتام که در مجتمع ورزشی دانشگاه ال سالوادور برگزار شد شخصیت های زیادی از جمله "آدو آردو پالومو" رئیس کمیته ملی المپیک ، اعضای کمیته اجرائی کمیته ملی المپیک ، "روفینو کوئزادا" رئیس دانشگاه ، "رابرت بلاو" سفیر ایالات متحده در ال سالوادور به انضمام ورزشکاران و خانواده های مربوطه حضور داشتند. در حدود 50 ورزشکار ممتاز در مسابقات ورزشی در جریان این جشنواره تی – شرت ، دیپلم و مدال یادبود دریافت نمودند. افزون بر آن ، پیرامون "اهمیت روان شناختی در ورزش " اخیرا نطقی برای مربیان فدراسیون های ورزشی عضو در کمیته ملی المپیک ایراد شد.
• آخرین مرحله "مسابقه مهارت های جوانان المپیک ایالات متحده " کمیته المپیک آمریکا در مرکز آموزش کمیته ملی المپیک در "چولا ویستا" (کالیفرنیا) از بیست و سوم الی بیست و ششم ژوئیه برگزار خواهد شد. در کل تعداد 72 ورزشکار بین سنین 8 تا 13 سال در دو و میدانی ، بسکتبال ، فوتبال و تنیس برای کسب عنوان قهرمان ملی در ورزش مربوطه به رقابت خواهند پرداخت . کمیته های ملی المپیک آمریکا و پورتوریکو برای اولین بار مشترکا در این رویداد شرکت کرده و سه ورزشکار از کشور پورتوریکو نیز صلاحیت احراز نمودند. در مجموع تعداد 130 رویداد مقدماتی ناحیه ای پس از حدودا 8000 رویداد مقدماتی محلی به میزبانی 2500 سازمان اجتماعی با مشارکت بیش از 6/1 میلیون ورزشکار برگزیده شده اند .
• انجمن المپیک انگلستان در هفته جاری انتصاب "بن هانت-دیویس" دارنده مدال طلای پاروزنی المپیک را بعنوان مدیر برنامه 2012 تمام وقت برای پروژه Loap اعلام کرده است. هدف از راه اندازی این پروژه به نقطه اوج رساندن کیفیت اجرائی تیم ملی در بازی های المپیک 2012 در لندن می باشد. هانت- دیویس در سه دوره پیاپی از بازی های المپیک : بارسلون ، آتلانتا و سیدنی شرکت کرده و مدال طلای مسابقه هشت نفره آقایان را کسب نموده است. همچنین مطلع شده ایم که " گادفری لیونل رامپلینگ" مسن ترین المپین انگلستان در تاریخ بیستم ژوئن در سن 100 سالگی در گذشت. وی در 400 × 4 امدادی بازی های المپیک 1932 در لس آنجلس مدال نقره و در همان رویداد در بازی های المپیک 1936 در برلن مدال طلا کسب کرد و همچنین در 400 متر در مکان چهارم ایستاد.
• کمیته ملی المپیک پرو با برگزاری دوازدهمین دوره دوی سنتی خود در تاریخ بیست و هشتم ژوئن روز المپیک را جشن گرفت. این رویداد همزمان در لیما پایتخت و در 22 شهر سراسر کشور با جذب تقریبا 10.000 نفر اعم از مرد ، زن  یا کودک برگزار شد.
• مراسم توزیع جوائز ورزش های کمیته ملی المپیک سنگاپور 2009 در تاریخ نوزدهم ژوئن برگزار شد. در این مراسم متجاوز از 500 نفر از جمله قائم مقام نخست وزیر و وزیر دفاع و "تئو چی هیان " رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند. رئیس کمیته بج های یادبود را به سه عضو تیم تنیس روی میز بانوان ، برنده مدال نقره در بازی های المپیک پکن : "فنگ تیان وئی" ، "لی جیاوئی"و "وانگ یوئگو" اعطا کرد. این تیم همچنین جایزه تیم سال (رویداد) را تصاحب کرد. جام ریاست کمیته بین المللی المپیک پس از آن در این مراسم به " گوی خیانگ چو" به خاطر تشریک مساعی در جهت توسعه تنیس روی میز تعلق گرفت. سرانجام آن که جام " ورزش و مبارزه علیه دوپینگ " کمیته بین المللی المپیک 2009 به "کونگ چو آن ته" ارائه شد.
سازمان های بین المللی
• چهارمین دوره روز بین المللی پارالمپیک که در تاریخ یازدهم ژوئیه در برلن (آلمان) برگزار شد با مشارکت بیش از 58000 نفر از کلیه گروه های سنی و زمینه ها در Brandenburg Gate که بخشی از بزرگداشت ها خواهد بود محبوبیت بسیار زیادی را به ثبوت رساند.این رویداد که به اهتمام کمیته بین المللی پارالمپیک ، IPC ، به ریاست "فیل کراون" عضو کمیته بین المللی المپیک برگزار شد از پشتیبانی "هورست کوئهلر" رئیس جهمور آلمان برخوردار بود. در برنامه مربوطه مسابقاتی در پرش طول ، بسکتبال با صندلی چرخ دار ،  راگبی ، والیبال نشسته و فوتبال پنج نفره ، تنیس روی میز منظور بود.

۵ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.