نصیری: سال 90 سال درخشانی برای موی‌تای ایران بود

رییس انجمن موی‌تای کشورمان تاکید کرد که این انجمن در سال 90 عملکرد درخشانی داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون جواد نصیری  با اشاره به عملکرد انجمن موی تای در سال 90 اظهار کرد: من فکر می کنم عملکرد انجمن موی تای در یک سالی که گذشت بسیار درخشان بود و ما توانستیم از ظرفیت های موجود نهایت بهره و استفاده را ببریم.

وی گفت: به جرات می توانم ادعا کنم که موی تای ایران در سال 90 به اندازه یک فدراسیون بزرگ تلاش کرد و خوشبختانه این تلاش هم توام شد با موفقیت هایی که بسیاری از آنها در تاریخ این رشته بی نظیر و بی سابقه بوده است.

رئیس انجمن موی تای کشورمان برگزاری مسابقات جام ریاست جمهوری با حضور 28 کشور دنیا را در جزیره کیش از جمله اتفاقات بزرگ موی تای در سال 90 خواند و گفت: ما برای دومین بار این مسابقات را به میزبانی جزیره کیش برگزار کردیم و در جریان این مسابقات برای اولین بار توانستیم کشور تایلند را که مهد این رشته است را پشت سر گذاشته و با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.

وی تصریح کرد: ما در همین سال بعد از مسابقات جام ریاست جمهوری در جریان انتخابات اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون موی تای آسیا توانستیم به عنوان نایب رئیسی کنفدراسیون آسیا نائل شویم که البته بعد از مسابقات جهانی ازبکستان هم بنده در جریان انتخابات اعضای هیات اجرایی این فدراسیون جهانی موفق شدم به عضویت هیات رئیسه فدراسیون جهانی در بیایم.

نصیری در ادامه با اشاره به موفقیت تیم ملی موی تای آقایان و بانوان ایران در مسابقات جهانی ازبکستان که با حضور بیش از 70 کشور دنیا برگزار شد گفت: ما برای اولین بار در سال 90 توانستیم تیم ملی آقایان و بانوان را در مسابقات سطح A جهانی شرکت دهیم و نتیجه آن هم فرای آن چیزی بود که تصور می کردیم. تیم ملی آقایان ما در این مسابقات ضمن کسب یک مدال طلا و 8 برنز و البته رسیدن به سکوی پنجمی دنیا موفق شد برای اولین بار در تاریخ موی تای ایران به مدال طلای سطح A موی تای جهان دست یابد که یک اتفاق بی سابقه در این رشته است. ضمن آنکه تیم ملی بانوان هم با کسب یک مدال نقره و سه برنز در این رویداد جهانی علی‌رغم اولین حضور خود نتیجه تاریخی از خود به جای گذاشت.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیگری و داوری را از دیگر برنامه های انجمن موی تای در سال 90 برشمرد و افزود: با توجه به اینکه ما اولین انجمن رزمی مستقل در ورزش کشور بودیم در سالی که گذشت علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی و داوری متعدد در تهران و شهرهای مختلف چند دوره استاژ فنی را نیز با حضور مدرس تایلندی در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار کردیم که این نیز در نوع خود بی سابقه بود.

نصیری در ادامه به برگزاری 9 دوره مسابقات قهرمانی کشور موی تای در سال 90 اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت برگزاری مسابقات در انجمن موی تای در سال 90، 9 دوره مسابقات قهرمانی کشور را در رده های بزرگسالان ، جوانان و نوجوانان برگزار کردیم که حاصل آن تشکیل یک تیم ملی مقتدر برای حضور در مسابقات و تورنمنت های مختلف بود.

وی در ادامه نسبت به موفقیت این رشته در سال 91 هم ابراز امیدواری کرد و افزود: من فکر می کنم انجمن موی تای در یکسالی که گذشت پا به پای فدراسیون های ورزشی حرکت کرد و توانست از تمام ظرفیت و داشته های خود در جهت پیشرفت و افتخار آفرینی برای جامعه ورزش بهره برد و امیدوارم که این اتفاق در سال 91 هم ادامه داشته باشد .

رئیس انجمن موی تای همچنین در خصوص وضعیت تیم ملی این رشته برای حضور رقابتهای جام ریاست جمهوری اظهار کرد: خوشبختانه ملی پوشان ما از روز 30 بهمن ماه تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی آغازکردند و بعد از 15 روز در یک مسابقات انتخابی درون اردویی شرکت و از 15 اسفند ماه تمرینات شبانه روزی خود را برای حضوری موفق در مسابقات جام ریاست جمهوری که قرار است نیمه دوم اردیبهشت ماه در تهران برگزار شود آغاز و پیگیری می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بارها عملکرد انجمن موی تای مورد تقدیر مسئولین ورزش و فدراسیون جهانی این رشته قرار گرفته است، گفت: ما در سالی که گذشت هم از جانب کنفدراسیون موی تای آسیا و هم از جانب فدراسیون جهانی این رشته با ارسال نامه هایی مورد تمجید قرار گرفتیم.

۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ۱۳:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.