چگینی برترین مربی زورخانه جهان در سال 2011

دیپلم افتخار برترین مربی سال 2011 میلادی توسط محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای به علی چگینی سرمربی تیم عراق اهداء شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛کمیته فنی IZSF با بررسی آیین نامه و منشور اخلاقی فدراسیون جهانی زورخانه، برترین های سال 2011 را انتخاب کرد و در بخش «برترین مربی ورزش های زورخانه ای» با قدردانی از تلاش های آقای زبیر موگاگا از اوگاندا وآقای ماتیو ماوانگی از کنیا،  دیپلم افتخار را شایسته آقای علی چگینی مربی از جمهوری اسلامی ایران  دانست.

در دیپلم افتخار فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای که توسط مهندس محسن مهرعلیزاده به استاد چگینی اهدا شد، چنین آمده است: بر اساس ارزیابی کمیته فنی و منشور اخلاقی IZSF و به پاس خدمات ارزنده جناب عالی در احیای ورزش های زورخانه ای  در جمهوری عراق به عنوان  مربی برتر سال 2011 انتخاب می شوید.

سیدامیر حسینی دبیرکل IZSF با بیان این که «صبر و دلسوزی» از جمله ویژگی های مثبت استاد چگینی است افزود: ایشان حتی در زمان اوج حملات تروریستی و بمب گذاری ها در عراق، هیچ ترسی به دل راه نداد و آموزش ورزشکاران را با تحمل کمبود امکانات با جدیت  و دلسوزی دنبال کرد.
 علی چگینی سال 1334 در قزوین متولد شد، از 15 سالگی در زورخانه شهید بهشتی (دژم) به  ورزش پرداخت و از سال 1358 به آموزش ورزش زورخانه اشتغال دارد.

وی که مدرک مربی گری درجه یک بین المللی ورزش های زورخانه ای دارد از سال 1385 تربیت ورزشکاران عراقی را بر عهده داشته که  نتیجه ی آن مقام های قهرمانی متعدد و متنوع آن کشور در رقابت های قاره ای، جهانی و جام جهانی است.

شاگردان عراقی علی چگینی در نخستین دوره مسابقات زورخانه قهرمانی جوانان آسیا در تاجیکستان در غیاب جوانان برونمند ایرانی توانستند قهرمانی را از آن خود کنند.

زورخانه در عراق قدمتی چندصد ساله دارد. صدام دیکتاتور معدوم آن کشور آخرین زورخانه را در بغداد، کربلا و نجف در سال های میانی دهه 1980 میلادی تخریب کرد.  این کشور از اعضای موسس و فعال فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه است و وزیر ورزش و جوانانش نایب رییس IZSF می باشد.


۲ اسفند ۱۳۹۰ ۰۹:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.