عالمیان با قهرمانی خود در تور حرفه ای کویت تحسین همه را برانگیخت

نوشاد عالمیان پینگ پنگ باز شایسته کشورمان قهرمان تور جهانی امیدها در کشور کویت شد.
  
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در بازی فینال رقابت های امید تور حرفه ای کویت، که شب گذشته ساعت 8.5 به وقت محلی کویت (ساعت 9 شب به وقت کشورمان) برگزار شد نوشاد عالمیان توانست در رقابتی 40 دقیقه ای  با شکست لی احمد بازیکن چینی الاصل ترکیه که دارای رنکینگ 18 جهان است با نتیجه 4 بر صفر و با ریز نتایج 11-4، 12-10، 11-8، 11-5 عنوان قهرمانی یکی از معتبر ترین رویداد های تنیس روی میز جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در رده سنی امید ها را کسب کند و در رزومه دوران حرفه ای ورزشی خود به ثبت برساند.

پس از بوجود آمدن برخی مشکلات از جانب مقامات کویتی در صدور روادید کاروان تنیس روی میز ایران و اعزام با تاخیر ملی پوشان کشور مان به رقابت ها و جا ماندن نیما عالمیان بازیکن آتیه دار تنیس روی میز ایران از کاروان اعزامی، راکت به دستان کشورمان با برگزاری رقابت های فشرده تر نسبت به دیگر رقبای خود کار خود را آغاز کردند.

روز دوم مسابقات هنر نمایی ایرانی ها آغاز شد
 نوشاد عالمیان و محمد رضا اخلاق پسند در مرحله مقدماتی انفرادی بزرگسالان جایگاه نخست گروه های خود را کسب کردند و به مرحله حذفی مسابقات راه یافتند و نوشاد عالمیان توانست  در مسابقات زیر 21 سال  انفرادی نیز با موفقیت  جایی در یک چهارم نهایی برای خود ثبت  کند.   سایت فدراسیون جهانی، پایان روز دوم مسابقات طی گزارشی در خصوص عملکرد ستارگان تنیس روی میز ایران این طور عنوان کرد :با وجود خستگی و کم خوابی، قدرت ذهنی روز موفقی برای بازیکنان ایرانی رقم زد.

مدیر سایت فدراسیون جهانی در این گزارش عنوان کرد که ملی پوشان ایران علیرغم خستگی و فشردگی بازی ها در رویارویی با حریفای مستعد و قدرتمند شگفتی آفریدند و در پایان گزارش یادآور شد : چه خسته بودند یا نبودند محمد رضا اخلاق پسند و نوشاد عالمیان بازی کردند و خوب بازی کردند ، در کویت  رویاهای شیرینی در پیش است.

اخلاق پسند در مرحله حذفی مقابل یکی از بهترین بازیکنان بلژیکی دنیا، جین مایکل سیو 42 ساله که دارای رنکینگ 56 ماه فوریه بود و در بازیهای  2011 اروپا مقام پنجم را کسب کرده بود به میدان رفت و برابر این حریف قدرتمند و با تجربه شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.
نوبت به نوشاد عالمیان رسید تا با شکست یکی از بازیکنان باتجربه ای که در مسابقات مختلف دنیا شرکت کرده بود توجه همگان را به خود جلب کند.
اعجوبه ایرانی ایگر روبتسوو 39 ساله روسی  و دارنده رنکینگ 64 جهان را از گردونه رقابت ها حذف کرد و در بین 32 پینگ پنگ باز برتر بزرگسال تور جهانی کویت قرار گرفت.

در دور دوم مرحله حذفی نوشاد عالمیان تنها بازمانده کاروان ایران برابر حریف قدرتمند آسیای شرقی خود جونگ وو لی از کره جنوبی با رنکینگ 27 جهان نمایشی دیدنی ارائه کرد اما در نهایت 4 بر 2  شکست خورد  و از صعود به جمع 16 بازیکن برتر باز ماند و به کار خود در رده سنی بزرگسالان خاتمه داد اما این پایان کار او نبود.

عالمیان در مرحله نیمه نهایی رده سنی زیر 21 سال نیز سیمون گاوزی فرانسوی که رنکینگ 8 امید ها و 27 بزرگسالان جهان را در اختیار داشت با نتیجه 4 بر 3 مغلوب کرد و مقتدرانه حریف لی احمد بازیکن چینی الاصل ترکیه دارنده رنکینگ 18 جهان، در فینال  مسابقات 210 هزار دلاری کویت شد.
یک بار دیگر حاضران مبهوت شگفتی آفرینی عالمیان شدند و سایت فدراسیون جهانی زبان به تحسین این چپ دست استثنائی گشود و طی گزارشی در خصوص درخشش نوشاد در رقابت ها نوشت:عالمیان رویای حضور در جمع 100 پینگ‌پنگ باز برتر دنیا را در ذهن می‌پروراند.

ایان مارشال مدیر سایت فدراسیون جهانی با اشاره به تاثیر حضور ریچارد پروازه در کنار نوشاد و تمرینات او در آکادمی بین المللی ورنر اشلاگر به پیشرفت سطح بازی او اشاره کرد و صحبت های احمدی جعفری پور مربی تیم ملی تنیس روی میز ایران در رقابت های تور جهانی کویت نیز پایان بخش گزارش او بود.
احمد جعفری پور ، مربی ایران گفت : امروز بک هند هایش قوی بود ، او در بازی پایین خط (down the parallel) موفق بود . علاوه بر این از نظرذهنی خوب عمل کرد ، هر موقع لازم بود تغییرات به موقع انجام می داد.

کسب این مدال توسط نوشاد عالمیان پاسخی به زحمات شبانه روزی او، حمایت های پدرش، کادر فنی تیم ها ملی و مربی تیم احمد جعفری پور و همه خانواده تنیس روی میز ایران بود.
کهکشانی های تنیس روی میز ایران در آسمان کویت درخشیدند تا به دنیا ثابت کنند که روز های خوبی در انتظار تنیس روی میز ایران است.

۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ۰۹:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.