با حضور دبیرکل IZSF: مجموعه ورزشی ثامن کاشان افتتاح شد

با حضور دبیرکل IZSF: مجموعه ورزشی ثامن کاشان افتتاح شد
مجموعه ورزشی ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در زیربنای یک هزار مترمربع ساخته شده و دارای یک گود زورخانه، جایگاه تماشاگران، سالن کشتی، سالن بدنسازی مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های بدنسازی، سالن ورزش‌های رزمی، رختکن، سالن اجتماعات، بخش اداری و سرویس‌های بهداشتی است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛هم زمان با چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی مجموعه ورزشی ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان با حضور دبیر کل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و مسئولان شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

پیش از ظهر جمعه 14 بهمن ماه در آیین بهره‌برداری از این مجموعه ورزشی، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای اظهار داشت:  بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری در سال 1380 مبنی بر احیاء و خروج ورزش باستانی از انزوا و جهانی شدن این رشته ملی ایران، این امر امروز محقق شده است.

سیدامیر حسینی افزود: امروزه ورزش باستانی ایران نه تنها در ایران بلکه در قاره‌های آفریقا، اروپا و آمریکا نیز گسترش یافته و در سال جاری اولین زورخانه ورزش باستانی در لس‌آنجلس آمریکا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: توجه و اهمیت مقام معظم رهبری به ورزش باستانی و توصیه ایشان بر جهانی شدن این رشته ورزشی بومی ایران باعث شده تا امروز جوانان زیادی در قاره‌های مختلف جذب این رشته شده و تا کنون سه دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای در اروپا، سه دوره مسابقات جهانی، مسابقات قهرمانی جوانان جهان، سه دوره مسابقات قهرمانی آسیا و نخستین دوره مسابقات قهرمانی آفریقا برگزار شود.

دبیر کل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای یادآور شد: استقبال از این رشته ورزشی در جهان باعث شد تا ورزش باستانی ایران به عنوان یک میراث فرهنگی توسط یونسکو به ثبت جهانی برسد.

وی با بیان این که  ورزش باستانی برخلاف دیگر رشته‌های ورزشی که بعد از یک دوره کوتاه مدت به پایان می‌رسد تاکید کرد: زورخانه ، ورزشی است که سه نسل همزمان در کنار یکدیگر ورزش می‌کنند و ورزشکارانی که سن بیشتری دارند از احترام بیشتری برخوردار هستند.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این مراسم، ورزش سنتی و اهل بیتی باستانی را یکی از رشته‌هایی دانست که برای توسعه آن در مجموعه نظام جمهوری اسلامی باید تلاش بیشتری انجام شود.

علیرضا جوادی گفت: از گذشته‌های دور تا کنون ارادت به اهل بیت(ع) در نزد مردم مؤمن و متدین شهرستان کاشان وجود داشته و این شهرستان می‌تواند محلی برای رشد و نمود بیشتر ورزش باستانی که آمیخته با فرهنگ دینی است باشد.
وی عنوان کرد: توجه به این ورزش‌ بومی و باستانی و همچنین تربیت نوجوانان و جوانان در این رشته ورزشی بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی است.
شهردار کاشان نیز فعالیت شهرداری‌ها در گذشته را محدود به خدمات شهری دانست و بیان داشت: شهرداری‌ها با 400 وظیفه در زمینه خدمات شهری، امروز با توسعه شهری  علاوه بر ارائه خدمات شهری در زمینه سلامت جامعه نیز با تهیه زیرساخت‌های ورزشی، توجه ویژه‌ای به ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی در جامعه دارند.

سعید مدرس‌زاده، تأسیس مجموعه ورزشی ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان را نیز در راستای ارتقای سلامت جامعه قلمداد کرد و گفت: شهرستان کاشان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای در ورزش دارد که باید با تهیه زیر‌ساخت‌های آن، ظرفیت بالقوه را بالفعل درآورد.

وی همچنین پرداختن به مسائل آموزشی را در اولویت اول شهرداری کاشان عنوان کرد و متذکر شد: برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران شهرداری در فرهنگ‌سرای مهر انجام شده است.

در این مراسم مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کاشان و حومه نیز ابراز داشت: مجموعه ورزشی ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان احداث شده است.

محسن عرفان زیربنای این مجموعه ورزشی را یک هزار مترمربع اعلام کرد و یادآور شد: این مجموعه دارای یک گود زورخانه، جایگاه تماشاگران، سالن کشتی، سالن بدنسازی مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌های بدنسازی، سالن ورزش‌های رزمی، رختکن، سالن اجتماعات، بخش اداری و سرویس‌های بهداشتی است.

وی ورزش را مهم‌ترین عامل برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن و بهترین ابزار برای شکست جنگ نرم دشمن دانست و اذعان داشت: هدف از تأسیس این مجموعه ورزشی، توجه به سلامت عمومی جامعه، توسعه ورزش برای نوجوانان و جوانان و استفاده پرسنل از فضاهای ورزشی این مجموعه است.




۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.