کاسویا: کاراته کاران ایرانی از قدرت، تاکتیک و تکنیک خوبی برخوردارند

سرپرست فدراسیون کاراته در دیدار بنیانگذار و رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی شوتوکان w.s.k.f که برای نظارت بر هفتمین دوره جام ایران زمین به تهران آمده است، گفت: برگزاری رقابتهای بین المللی باعث تحکیم دوستی ها و افزایش توان فنی ورزشکاران و مربیان کاراته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، محمد صادق فرجی اظهار داشت: انتظار ما از تمامی سبکها این است که تلاش کنند علاوه بر حضور فعال در مسابقات برون مرزی، برگزارکننده مسابقات بین المللی در کشورمان نیز باشند.وی افزود: طبیعی است فدراسیون با تمام توان از سبکهایی که چنین برنامه هایی را در دستور کار خود قرار دهد، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

فرجی با تاکید به اینکه سبک شوتوکان w.s.k.fاز سبکهای پویا و فعال کاراته کشورمان است گفت: برگزاری جام ایران زمین که به همت این سبک و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه برگزار می شود، فرصتی است تا کاراته کاهای کشورمان بتوانند توان فنی خود را بسنجند.

در این جلسه که محسن آشوری،سرپرست دبیری و احمد صافی،رییس سبک شوتوکان w.s.k.f نیز حضور داشتند،کاسویا ضمن تقدیر و تشکر از حمایت فدراسیون کاراته از سبک شوتوکان w.s.k.f گفت: فدراسیون کاراته ایران به همراه فرانسه و ژاپن دارای تشکیلاتی ترین فدراسیون است.

این استاد ژاپنی از کاراته ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر کاراته جهان یاد کرد و گفت: مبارزان ایرانی از قدرت، تاکتیک و تکنیک خوبی برخوردارند و کاراته ایران چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

کاسویا با اشاره به جمعیت گسترده ای که کاراته جهان دارد،گفت: به اعتقاد من کاراته بعد از فوتبال به لحاظ محبوبیت و اقبال عمومی جایگاه دوم را در اختیاردارد و در چنین شرایطی این حق کاراته است که یکی از رشته های رسمی در المپیک باشد. عضو اسبق تیم ملی کاراته ژاپن در ادامه افزود:یکی از دلایلی که هنوز کاراته نتوانسته به جمع رشته های المپیکی بپیوندد مربوط قوانین داوری آن است، قوانینی که بسادگی قابل فهم نیست و یک فردعادی برخلاف رشته هایی مثل بستکبال و فوتبال بدرستی از قوانین آن سردرنمی آورد.اگر می خواهیم کاراته از دروازه المپیک بگذرد باید شرایطی فراهم شود که کاراته بسادگی قابل فهم باشد.

بنیانگذار سبک شوتوکان w.s.k.fبا ارائه گزارشی از وضعیت سبک تحت مسئولیتش گفت:در حال حاضر فدراسیون جهانی شوتوکان نزدیک به 100 کشور از پنج قاره جهان عضو دارد که ایران یکی از فعال ترین و مهم ترین عضو آن به حساب می آید.
۳ دی ۱۳۹۰ ۱۱:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.