برای شناساندن فرهنگ ایرانی اسلامی؛ دنیامالی: مجلس از جهانی شدن ورزش های زورخانه ای حمایت بیشتری کند

برای شناساندن فرهنگ ایرانی اسلامی؛ دنیامالی: مجلس از جهانی شدن ورزش های زورخانه ای حمایت بیشتری کند
احمد دنیامالی تاکید کرد: هفت سال از تاسیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای نگذشته؛ اما در این هفت سال کار های ارزشمندی در این فدراسیون صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مهندس احمد دنیامالی خزانه دار فدراسیون بین المللی ورزش های زوخانه ای(IZSF) و رییس فدراسیون قایقرانی و درحاشیه گرامیداشت هفتمین سال تاسیس این فدراسیون گفت: فدراسیون ورزش های زورخانه ای موفق شده است مسابقات قاره ای را در سه قاره اروپا،‌ آفریقا و آسیا برگزار کند و در گسترش و شناساندن این رشته نقش تاثیر گزاری داشته باشد.

وی افزود: دنیا از این ورزش استقبال کرده پس بهتر است حمایت ها از این ورزش سنتی چه در داخل و چه در خارج از یران بیشتر شود؛ چرا که این رشته به می تواند کمک زیادی به فرهنگ ایران اسلامی بکند. اگر تعامل دو فدارسیون بین المللی و فدراسیون داخلی بیشتر شود بی تردید ایناحمد دنیامالی خزانه دار فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای راحت تر عملی خواهد شد.

خزانه دار فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در ادامه گفت: با حمایت مجلس، این ورزش می تواند بیشتر و بهتر در جهان شناخته شود. بودجه مناسبی برای این رشته ورزشی در نظر گرفته شده است؛ اما اگر خواستار این هستیم که ورزش های زورخانه ای گسترش بیشتری پیدا کن باید حمایت های خود از این ورزش را افزایش دهیم.

رییس فدراسیون قایقرانی با اشاره به حضور جوانان در این رشته گفت: ما باید با توجه به شرایط زمانی ومکانی این ورزش را به جوانان خود شناسانده و بعد جوانمردی، پهلوانی، اعتقادی، اخلاقی و ... این ورزش را به آنها معرفی کنیم.

مهندس احمد دنیامالی در پایان گفت: کشتی گرفتن، چرخ زدن، کباده، میل و ... همگی معنا و مفاهیم خود را دارد و به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما اشاره می کند.

فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای(IZSF) مهرماه 1383در تهران با مشارکت 23 کشور جهان تاسیس شد. IZSF  هم اکنون 62 عضو دارد و از ابتدای سال جاری  مسابقات قهرمانی ورزش های زورخانه ای در قاره های آسیا، آفریقا و اروپا را با موفقیت برگزار کرده است .
۱۴ آبان ۱۳۹۰ ۱۲:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.