نایب رئیس کمیته فنی ووشوی آسیا: المپیکی شدن ووشو اعتبار این ورزش را صد برابر خواهد کرد

نایب رئیس کمیته فنی ووشوی آسیا: المپیکی شدن ووشو اعتبار این ورزش را صد برابر خواهد کرد
نایب رئیس کمیته فنی فدراسیون ووشو آسیا با اشاره به المپیکی شدن رشته ووشو در سال 2020 گفت: حضور رشته ووشو در المپیک، اعتبار این ورزش را صد برابر خواهد کرد.

 به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک، "محمد پور غلامی نژاد" در این باره اظهار داشت: بعد از بازیهای آسیایی گوانگجو و موفقیت ووشو در این رقابتها علاقه مندان زیادی جذب این رقابتها شدند و به اعتقاد من با حضور این رشته در رقابتهای المپیک سرمایه گذاری های بیشتر در این رشته انجام خواهد شد.

 وی در این باره افزود: رقابتهای المپیک هر چهار سال یک بار برگزار می شود که در آخرین جلسه IOC)  (ووشو هم در لیست این بازیها قرار گرفت و خوشبختانه طی چند روز گذشته با ارسال نامه ای از سوی "ژاک روگ" رئیس کمیته بین المللی المپیک این رشته جذاب هم در لیست رقابت رشته های المپیکی گنجانده شد.

پور غلامی تاکید کرد: حضور ووشو در المپیک 2020 علاوه بر افزایش اعتبار به این رشته رزمی و سرمایه گذاری های کلان در آن، کسب مدال در رقابتهای بین المللی مخصوصا المپیک را سخت تر خواهد شد و همه کشورها برای ایستادن بر سکوی قهرمانی با بهترین نفرات وارد میدان می شود و قطعا با این روال کار ما هم برای کسب جایگاههای بهتر در این پیکارها سخت تر خواهد شد.

نایب رئیس کمیته فنی فدراسیون ووشو آسیا در ادامه اذعان داشت: ووشوی ایران توانسته جایگاه خود را در رقابتهای بین المللی به خوبی نشان دهد و قطعا با حضور این رشته در رقابتهای المپیک، جذابیت این رشته در بین اقشار مردم بیشتر خواهد شد و بدون شک با  داشتن ووشوکاران باتجربه و جوان ایران در این رقابتها شانس ایران برای کسب بهترین مدالها بیشتر خواهد بود.

 وی در خصوص دعوت رئیس فدراسیون آسیایی برای حضورش به عنوان معاون رئیس داوران در رقابتهای جوانان آسیا در شانگهای چین گفت: قطعا کسب کرسی های بین المللی داوری کمک می کند تا حق ووشوکاران ما در مصاف با حریفان آسیای شرقی کمتر ضایع شود چرا که این کشورها به عنوان مدعیان این رشته می توانند در نتایج ووشوکاران دخل و تصرف داشته باشند و با وجود یک نماینده ازسوی کشورمان این اتفاق به ندرت پیش خواهد آمد.
۱۱ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.