نایب رئیس فدراسیون ووشو: رشد چشمگیر ووشو نشان از جذابیت و گسترش این رشته مدال آور است

نایب رئیس فدراسیون ووشو: رشد چشمگیر ووشو نشان از جذابیت و گسترش این رشته مدال آور است
نایب رئیس فدراسیون ووشو گفت: خوشبختانه طی 3 ماه اخیر جمعیت ووشو از 34 هزار نفر به 42 هزار نفر ارتقاء یافته است و این نشان از گسترش بحث همگانی این رشته در کل کشور بوده است.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ "علیرضا خسروی" در این باره اظهار داشت: جذب 8 هزار ووشوکار علاقه مند در مدت تنها 3 ماه نشان از جذابیت و گسترش این رشته مدال آور در کل کشور بوده است و با این شرایط ووشو ایران در آینده ای نه چندان دور قطعا حرف اول را در دنیا خواهد زد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ووشوکاران کشورمان توانستد در بازیهای آسیایی گوانگجو بهترین عناوین را کسب کنند و اولین مدال کاروان ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو را کسب کنند و برای اولین بار در تاریخ ورزش بانوان مدال طلا را از آن خود کنند، خوشبختانه شاهد جذب تعداد زیادی از ورزشکاران در این رشته شده ایم و باید در سال 90 با یک برنامه ریزی مدون پیش برویم.

خسروی موفقیت های ووشو را در سایه مدیریت و درایت صحیح و سازماندهی درست از نیروهای کارآمد در این فدراسیون خواند و تاکید کرد: مدیریت درست مسئولین فدراسیون و استفاده از نیروهای کارآمد نظیر مربیان، داوران و برنامه ریزی برای داشتن یک پایه قوی در این رشته توانسته کمک کند تا این فدراسیون مسیر درست خود را برای گام نهادن در راه موفقیت ها طی کند.

 نایب رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: فدراسیون ووشو دیگر از حال گلخانه ای خارج شده و توانسته با سرمایه گذاری در رده جوانان و رده پایه ورزشکارانی را وارد میدان کند که امروز سکو نشین رقابتهای آسیایی و جهانی هستند و با این روش تمام برنامه های ما برای حضور موفق در بازیهای آسیایی "اینچئون" کره جنوبی است.

وی در این باره افزود: رقابتهای 2014 اینچئون کره جنوبی از رویدادهای مهم پیش روی ووشوکاران است و با وجود این مهم، فدراسیون ووشو هر هفته با 2 تن از روسای هیات های استانها و سبک ها جلساتی را برای ارائه بهتر طرح ها و راهکارهای مهم مطرح خواهیم کرد تا از چشم اندازهای 2014 اینچئون کره جنوبی بهترین استفاده را ببریم و در بحث قهرمان پروری موفق تر باشیم.

خسروی با اشاره به برگزاری رقابتهای لیگ ووشو در 4 سال گذشته در 2 بخش بانوان و آقایان اظهار داشت: خوشبختانه با برگزاری رقابتهای لیگ توانسته ایم نهایت استفاده را در بحث استعدادیابی و انتخاب نخبه های این رشته داشته باشیم و طی ابلاغی که به تمامی استانها داشته ایم خواستار حضور بهترین های استانها در رقابتهای لیگ و سپس انتخاب آنها در اردوهای تیم ملی هستیم و خوشبختانه نتایج مثمر ثمر این مهم را نیز در رقابتهای برون مرزی شاهد بودیم.

نایب رئیس فدراسیون ووشو گفت: توسعه ورزش همگانی و قهرمان پروری در سطح شهرداری ها در قالب برگزاری مسابقات محلات در تیرماه و برگزاری مسابقات ووشو مدارس در استان هرمزگان  و رایزنی با  وزارت علوم و تحقیقات و آموزش و پرورش کمک شایانی کرد تا این رشته را به خوبی و به طور زیر بنایی شده در سطح قهرمانی ارتقاء دهیم.

وی در پایان با تشکر از حمایتهای مسئولین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک اذعان داشت: سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک همیشه و در همه راه حمایتهای بی شائبه خود را از فدراسیون ووشو در روند موفقیت های خود در رقابتهای برون مرزی و داخلی داشته اند و ما امیدواریم تا بتوانیم همچون گذشته در این مسیر گامی محکم تر برداریم و در مصاف با مدعیان این رشته بهترین باشیم.
 

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.