اردوی مشترک آموزشی ورزش های زورخانه ای با حضور 7 کشور آفریقایی ؛بازدید سفیر ژاپن از دفتر فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای

اردوی مشترک آموزشی ورزش های زورخانه ای با حضور 7 کشور آفریقایی ؛بازدید سفیر ژاپن از دفتر فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای
کین ایچی کومانو سفیر ژاپن در تهران با حضور در دفتر فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای از نزدیک با فعالیت های این نهاد بین المللی آشنا شد.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در این دیدار که به میزبانی محسن مهرعلیزاده رییس IZSF انجام شد، گزارشی از نحوه تاسیس و فعالیت های هفت ساله ی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در 5 قاره جهان به سفیر ژاپن در تهران ارایه شد و طرفین در خصوص همکاری های مشترک برای توسعه زورخانه در ژاپن گفتگو کردند.
مهرعلیزاده در این جلسه با اشاره به نمایش  ورزش زورخانه در شهرهای مختلف ژاپن و ملاقات هایش با مقامات ورزشی آن کشور گفت: استقبال ژاپنی ها از این ورزش ایرانی نشان داد که تلفیق موسیقی، ورزش و فرهنگ، بسیار جذاب است.

کین ایچی کومانو سفیر ژاپن در تهران گفت: فعالیت های این فدراسیون، بسیار گسترده است و من تصور نمی کردم این ورزش ایرانی، اینگونه در جهان فعال باشد.

در این دیدار سیدامیر حسینی دبیرکل IZSF گزارشی از برنامه های سال 2011 فدراسیون بیان کرد. تیم ورزش های زورخانه ای ایران آذرماه گذشته با سفر به شهرهای مختلف ژاپن، ورزش سنتی کشورمان را به نمایش گذاشتند.
همچنین اردوی مشترک آموزشی ورزش های زورخانه ای با همکاری کنفدراسیون آفریقایی این ورزش  در شهر اکامپالا پایتخت اوگاندا برگزار می شود.

این اردوی مشترک یک هفته ای با حضور ورزشکاران و مربیان ورزشی از کشورهای آفریقای جنوبی،  تانزانیا، رواندا، زیمباوه، زنگبار و سودان در کامپالا پایتخت اوگاندا برگزار می شود.
ادی گمبیا دبیرکل کنفدراسیون آفریقا و رییس فدراسیون زورخانه ی اوگاندا گفت: این اردوی مشترک با مجوز وزارت ورزش و همکاری کمیته ملی المپیک اوگاندا در محل استادیوم نامبوله با حضور مربی و مرشدانی از ایران برگزار می شود.

سید امیر حسینی دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در این باره گفت: آشنایی با این ورزش و توسعه فعالیت های کنفدراسیون آفریقایی و فدراسیون های ملی در این قاره یکی از سیاست های مهم IZSF در سال 2011 می باشد و ما در تلاش هستیم تا بعد از برگزاری موفق چند دوره مسابقات قهرمانی قاره های آسیا و اروپا، مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی اروپا را برگزار کنیم.

در ماه گذشته نیز اردوی مشترک ورزش های زورخانه ای با حضور 70 ورزشکار از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه با حمایت IZSF در شهر گیرسون ترکیه به مدت 10 روز برگزار شده بود.

۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ۱۵:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.