رئیس کمیته بین المللی المپیک با دبیر کل سازمان ملل بان کی مون دیدار کرد

ژاک روگ رئیس کمیته بی المللی المپیک با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که به دفتر مرکزی IOC در لوزان سوئیس آمده بود خوش آمد گفت ، جایی که دو رئیس فعالیت های مشترک خود را که در سال 2010 به انجام رسانده بودند مرور کردند و در تعهداتشان برای همکاری جهت انجام برخی فعالیت هایی که در سال جدید در پیش رو دارندمجددا تجدید پیمان کردند که از ورزش بعنوان وسیله ای برای گسترش آشتی ، دانش و توسعه بین ملت ها استفاده کنند.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ با توجهات گسترده کمیته بین المللی المپیک ، برای اولین بار جلسه مجمع عمومی سازمان ملل بعنوان ناظر تشکیل شد و این موضوع باعث گسترش روابط کمیته بین المللی المپیک و سازمان ملل متحد در سال 2010  گردید. عزم سازمان ملل بر این بود که یک مقام ناظر کمیته بین المللی المپیک – سازمان ملل را در اکتبر 2009 منصوب کند که یک تکریم برای همکارای دراز مدت دو ارگان به منظور هماهنگی برای رسیدن به اهداف توسعه ای میانی سازمان ملل باشد.
گفتنی است : یکی از اهداف و فعالیت های مشترک این دو  سازمان جلوگیری از گسترش ایدز  یا HIV در تمام جهان است که در طول بازی های زمستانی ونکوور کمیته بین المللی المپیک در کنار آژانس های سازمان ملل توانست نقش مؤثری را در برنامه های فرهنگی و تحصیلی در این مورد ایفا کرد. پس از آن در طول این دوره در طی بازی های المپیک نوجوانان سنگاپور نیز که در تابستان گذشته اتفاق افتاد این تلاش ها و مساعدت ها ادامه یافت در حالی که در این بازی ها دسترسی به حدود 3600 ورزشکار جوان و همراهانشان از تمامی کشورهای جهان فراهم بود و توانست نقش مهمی در فرهنگ سازی ملل در مورد این مسائل داشته باشد.
ژاک روگ پس از این دیدار گفت : دبیر کل سازمان ملل و من دیدار خوبی با هم داشتیم که این فرصت را فراهم کرد تا جندین برنامه مهم را با هم مرور کنیم که بصورت مشترک قابل انجام بود و همچنین در مورد گسترش روابط متقابل با هم بحث کردیم.
وی افزود : به نظر من IOC بعنوان یک ارگان ورزشی عمومی وظیفه اخلاقی دارد تا ورزش بر پایه انسانیت را گسترش دهد و این ماموریت با کنگره های المپیک که در سال 2009 در کپنهاگ برگزار شد و دبیر کل سخنرانی الهام بخشی را در آن قرائت کرد همسو است و ما به خود می بالیم که در ورزش و تلاش های بین المللی  برای رسیدن به اهداف میانی سازمان ملل که بوسیله سازمان ملل تعیین شده و دستیابی به آن حمایت همه جانبه  را می طلبد سهمی داریم.
وی در پایان خاطر نشان کرد : ما به آینده نگاه می کنیم و همکاری هایمان را در سال 2011 و پس از آن ادامه خواهیم داد.
۶ بهمن ۱۳۸۹ ۱۳:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.