"اولین همایش ورزش و سلامت روانی " سردار آقامیر رییس سازمان ورزش شهرداری : ورزش همگانی پشتوانه ورزش قهرمانی می باشد

 

سردار آقامیر رییس سازمان ورزش شهرداری کشور که یکی از سازمانهای همکار در برگزاری اولین همایش ورزش و سلامت روانی می باشد در خصوص همکاری در برگزاری این همایش گفت: سازمان ورزش شهرداری نقش بسزایی در ترویج سلامت روانی افراد جامعه دارد. از این رو این سازمان به دنبال این رویکرد می باشد که، آحاد شهروندان را در فضای ورزشی قرار دهد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ آقامیر در ادامه گفت: سازمان ورزش شهرداری سعی دارد در تمامی همایش هایی که به نوعی به ورزش مرتبط می شود، مشارکت داشته باشد و طی ارتباطی که با بخش روانشناسی و مدیر این مرکزروانشناسی آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک  داشتیم، آمادگی خود را برای مشارکت با این همایش اعلام نمودیم.
وی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص سلامت روانی گفت: تعاریف زیادی برای این موضوع می توان عنوان کرد ولی در یک تعریف کلی، سلامت روانی یعنی آرامش، اعتماد به نفس، پذیرفتن سختی ها و ناکامی ها و گام برداشتن به سوی جلوکه همه اینها بستگی به شرایط محیطی، خانوادگی واجتماعی فرد دارد.
رییس سازمان ورزش شهرداری کشور همچنین ادامه داد: ورزش همگانی نیاز به تجهیزات نداشته وهیچ محدودیتی از لحاظ زمانی، مکانی و سنی ندارد و مسئولین امر با توجه به این خصوصیات باید به بحث ورزش همگانی بیشتر بپردازند.
همچنین سردار آقامیر در مورد اقدامات این سازمان در جهت بالابردن سلامت روانی و اجتماعی شهروندان گفت: در سال های اخیر گام های بلندی را در سلامت اجتماعی و در توسعه ورزش همگانی برداشته ایم. ایجاد 1300 ایستگاه تندرستی و تامین بیش از 300 مجموعه ورزشی چند منظوره و ساخت 500 زمین چمن و در اختیار قرار دادن این امکانات ورزشی به صورت رایگان در اختیار شهروندان، از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت سلامت روحی و جسمی آنها می باشد.
در پایان سردارآقامیر گفت: ما خواستار ارتباط هرچه بیشتر آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک وهمچنین فدراسیون ها با این سازمان می باشیم. استعدادهایی در ورزش همگانی وجود دارد که با همکاری این بخشها می توان آنها را کشف نمود و باید این را دانست که ورزش همگانی پشتوانه ورزش قهرمانی می باشد.
گفتنی است اولین همایش ورزش و سلامت روانی با همکاری انجمن تربیت بدنی، انجمن روان شناسی ایران، سازمان نظام روان شناسی و سازمان ورزش شهرداری تهران هفتم بهمن ماه در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد.
۲۸ دی ۱۳۸۹ ۱۲:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.