مشعل بازی های آسیایی زمستانی امروز وارد قزاقستان خواهد شد

مشعل بازی های آسیایی زمستانی  امروز وارد قزاقستان خواهد شد
مشعل هفتمین دوره بازی های آسیایی آستانا-آلماتی قزاقستان که روز گذشته در شهر کویت روشن شد امروز طی مراسمی وارد کشور قزاقستان میزبان این رقابتها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ شیخ احمد ال فهد ال صباح رئیس شورای المپیک آسیا و تمیرخان دوسمیوخانبتف وزیر ورزش و توریسم قزاقستان با همدیگر مشعل هفتمین دوره بازی های آسیایی زمستانی را روشن کردند.

بر اساس این گزارش؛ ابزل راکیم گالیف ورزشکار اسکیت نمایشی انفرادی مردان قزاقستان نخستین حمل کننده مشعل در این مراسم بود که مشعل را از وزیر ورزش و توریسم قزاقستان دریافت کرد.

گفتنی است؛ پنج نماینده از کویت، چین، کره شمالی و ژاپن در بین حمل کنندگان مشعل بودند.
مشعل این دوره از بازی های آسیایی زمستانی برای آغاز سفری 18 روزه و قبل از رسیدن به آستانا در تاریخ 30 ژانویه برای مراسم افتتاحیه، امروز وارد قزاقستان خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ هفتمین دوره بازی های آسیایی زمستانی با شرکت 45 کشور آسیایی در 11 رشته ورزشی  از 30 ژانویه لغایت 6 فوریه 2011  در آستانا-آلماتی قزاستان برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ بازی های آسیایی زمستانی یک رویداد چندگانه ورزشی ایجاد شده توسط شورای المپیک آسیاست که هر چهار سال یکبار برگزار خواهد شد. برای نخستین بار کمیته المپیک ژاپن ایده برگزاری بازی های آسیایی زمستانی در سال 1982 را داد و در سال 1986 شهر پاپورو برای نخستین بار میزبان این بازی ها شد.

۲۲ دی ۱۳۸۹ ۱۰:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.