9 مدال، حاصل تلاش وزنه برداران کشورمان در پارا آسیایی گوانگژو

تیم وزنه برداری جانبازان و معلولین کشورمان با کسب 3 مدال طلا، 5 مدال نقره و یک مدال برنز به حضور درخشان خود در بازیهای پارا آسیایی گوانگژو پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ اوج هنرنمایی وزنه برداران جانباز و معلول کشورمان، صبح امروز و در رقابتهای دسته فوق سنگین بود که سیامند رحمان، با مهار وزنه 5/287 کیلوگرم ضمن شکستن رکورد جهان و کسب عنوان قویترین مرد بازیها، نشان با ارزش طلا را به گردن آویخت.

رحمان در حرکت چهارم خود وزنه  ‌٢٩٠ کیلوگرمی را هم مهار کرد، اما به دلیل اینکه تنها سه حرکت اول ورزشکار در این رقابت مورد محاسبه قرار می‌گیرد، چهارمین رکورد او ثبت نشد. با این وجود سیامند رحمان نام خود را به عنوان تنها ورزشکار ایرانی که در بازیهای پارا آسیایی، رکورد جهان را جابه جا کرده است به ثبت رساند تا طلای بیست و پنجم کاوران ایران در گوانگژو، رنگ و بوی دیگری داشته باشد.

در رقابتهای دسته 100+ وزنه برداری بازی های پارا آسیایی، کاظم رجبی، دیگر وزنه‌بردار کشورمان نیز حضور داشت و با ثبت رکورد 260 کیلوگرم، پس از رحمان به مدال نقره رسید.

به این ترتیب و در پایان رقابتهای وزنه برداری بازیهای پارا آسیایی گوانگژو، تیم وزنه برداری کشورمان با کسب 3 مدال طلا، 5 مدال نقره و یک برنز، بعد از چین عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. در رقابتهای وزنه برداری بازیهای پارا آسیایی گوانگژو، 16 کشور حضور داشتند که چین با 11 طلا، 3 نقره و 2 برنز بالاتر از دیگر کشورها ایستاد، ایران دوم شد و عراق با 3 طلا، یک نقره و 3 برنز جایگاه سوم را به دست آورد.

۲۷ آذر ۱۳۸۹ ۱۲:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.