در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ووشو مطرح شد؛دکتر علی نژاد: ووشو در سه بعد قهرمانی، همگانی و ساخت و ساز موفق بوده است

در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ووشو مطرح شد؛دکتر علی نژاد: ووشو در سه بعد قهرمانی، همگانی و ساخت و ساز موفق بوده است
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ووشو با حضور دکتر مهدی علی نژاد سرپرست فدراسیون ووشو، رضا صنیعی مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیونها، نماینده کمیته ملی المپیک و روسای هیات های استانها امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای این نشست دکتر علی نژاد با اشاره به اینکه فدراسیون ووشو توانسته در 3 بعد ورزش همگانی، قهرمانی و ساخت و ساز به تحولات خوبی دست یابد گفت: خوشبختانه جمعیت ووشوی ایران تاکنون به رشد 30 درصدی دست یافته و توانسته 32 هزار نفر در این رشته ورزشی را به نسبت سالهای گذشته جذب خود کند و این جهش قابل توجه، ما را برای داشتن آینده ای روشن خوشبین تر می کند.

وی در ادامه اضافه کرد: با تفاهم نامه های که با وزارت علوم، آموزش و پرورش و بسیج داشته ایم، انجمن های فعالی را برای گسترش و جذب علاقه مندان به ووشو راه اندازی کرده ایم و افراد زیادی را در این رشته تحت پوشش خود قرار داده ایم.

سرپرست فدراسیون ووشو و رییس غرب آسیا با اشاره به کسب 5 مدال طلا، 6 نقره و یک برنز ملی پوشان کشورمان در دهمین دوره رقابتهای جهانی کانادا تصریح کرد: دنیای ووشو به حضور پرقدرت ایران در رقابتهای جهانی و آسیایی اذعان داشته اند و این جای خرسندی دارد که ملی پوشان ما توانسته اند به رشد قابل توجهی به نسبت رقابتهای سال 2007 پکن که تنها یک مدال طلا به دست آمد دست یابند.

وی از تمجید سایت انجمن ووشو چین از دو ملی پوش ووشو ایران از جمله "فرشاد عربی" و "احسان پیغمبری" خبر داد و اذعان داشت: ووشو ایران در مقایسه با سایر فدراسیونها توانسته در جایگاه بهتری قرار بگیرد، ضمن اینکه با اهداء لوح یادبود از سوی رئیس محترم جمهوری به عنوان فدراسیون برتر معرفی شدیم و این جای افتخار دارد.

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی و آسیایی ووشو از اعلام عضویت 16 تیم در چهارمین دوره رقابتهای لیگ ووشو خبرداد و افزود: در رقابتهای لیگ تنها 10 تیم می توانند حضور داشته باشند و اعلام حضور 16 تیم برای حضور در این پیکارها نشان از سیر صعودی این رشته دارد و با این روال به کسب مدال های رنگین در مسابقات آسیایی گوانگجو امیدواریم.

۲۳ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.