با صعود در رنکینگ جهانی؛ جام‌بزرگ جای تیرانداز آمریکایی را در بین 10 نفر برتر جهان گرفت

مه‌لقا جام‌بزرگ تیرانداز المپیکی ایران با درخشش در مسابقات قهرمانی جهان در آلمان، موفق شد جای تیرانداز آمریکا را در رنکینگ 10 نفر برتر رشته تفنگ بادی 10 متر بانوان بگیرد.

  

 

به‌گزارش روابط‌عمومی  کمیته ملی المپیک؛ براساس آخرین رنکینگ منتشر شده توسط سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی تیراندازی، جام‌بزرگ با کمتر از دو سال سابقه تیراندازی و تنها حضور در چند رویداد معتبر خارجی موفق شده است در جمع 10 نفر برتر جهان قرار بگیرد.

وی که چندی پیش با کسب عنوان پنجمی در مسابقات بین‌المللی سیدنی استرالیا موفق شده بود در جایگاه نهم جهان در رشته تفنگ بادی 10 متر قرار بگیرد، با درخشش در مسابقات مونیخ موفق شد با دو پله صعود، جایگاه خود را با تیرانداز آمریکا که در جایگاه هفتم قرار داشت، عوض کند.

گفتنی است، 10 تیرانداز برتر این رشته معمولاً ورزشکارانی هستند که بیش از10 سال سابقه تیراندازی دارند و بیش از پنج برابر جام‌بزرگ در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کرد‌ه‌اند.

جایگاه 10 تیرانداز برتر رشته تفنگ بادی 10 متر زنان به‌گونه‌ای است که دو تیرانداز از چین در مکان‌‌های اول و دوم، دو تیرانداز از آلمان در مکان‌های سوم و چهارم، تیرانداز ایتالیا در مکان پنجم، تیرانداز کرواسی در مکان ششم‌، تیرانداز ایران در مکان هفتم، تیرانداز آلمان هشتم، تیرانداز آمریکا نهم و تیرانداز جمهوری چک در مکان دهم قرار گرفته‌اند.

 

۱۳ شهریور ۱۳۸۹ ۱۳:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.