رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید کمیته ملی المپیک؛ هر خواسته ای که سازمان تربیت بدنی جهت اعتلای ورزش از رئیس جمهور محترم داشت ایشان انجام داده اند/ثمرات افتتاح این اماکن ورزشی سالها بعد نمایان خواهد شد

رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید کمیته ملی المپیک؛ هر خواسته ای که سازمان تربیت بدنی جهت اعتلای ورزش از رئیس جمهور محترم داشت ایشان انجام داده اند/ثمرات افتتاح این اماکن ورزشی ساله
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ مهندس محمد علی آبادی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید کمیته ملی المپیک در مورد پیشکسوتان گفت : شما که از نام پیشکسوت برخوردارید و تجربه و علم خود را به جوانان انتقال می دهید. درود بر شما و بر مربیانی که وقت خود را صرف جوانان می کنند. در شهرهای مختلف کشور مربیانی را می شناسیم که برای ترقی جوانان از جیب خود هزینه می کنند و از تلاش مدیران فدراسیون ها و همه کسانی که در جهت توسعه ورزش کشور می کوشند تشکر می کنم.

وی ادامه داد:امروز بسیار خوشحالم که در جمع شما ، اثر دیگری را برای ورزش کشور ثبت می کنیم.افتخار دیگری برای ملت ایران ، ورزشکاران و قهرمانان ایران ، برای کشوری که 70 میلیون نفر را در دل خود جای داده ، برای کشوری که ورزش ، امر به معروف است ، برای کشوری که می خواهد قهرمانان خود را به یاد داشته باشد، نام قهرمانان گذشته را زنده کند. چنین اثری ماندگار است هر چند که این بنا در نوع خود از نظر زیبایی و ساختار بی نظیر است. این موزه هفتمین موزه جهان است  و ساختمانی که هزینه ای کلان برای آن انجام شده است چرا که بهای ورزشکاران خیلی ارزشمند تر است ، پهلوانانی همچون تختی و رضازاده و دیگر عزیزان این یک هدیه ناقابل به کسانی است که قدمهای متعالی در راه این کشور برداشته اند.
معاون ریاست محترم جمهوری ضمن تاکید بر عدالت محوری تصریح کرد:ما باید عدالت و عدالت محوری را معنا کنیم . در شهرها ی کوچک ما استخر و بناهایی همچون این ساختمان ساخته شده است. بانوان هم نقش پررنگ  تری در ورزش پیدا کرده اند بطوریکه 1500 مکان ورزشی به بانوان اختصاص یافته است. یقینا اینچنین مکان های ورزشی محل تولد و گرد آوری ورزشکاران و قهرمانای خواهد بود که در آینده ثمرات آن را خواهیم دید.
رئیس سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: اساس و پایه توسعه ورزش کشوری ، چیزی جز توسعه زیرساخت های آن نیست. چطور ممکن است در شهری یک شناگر در عرصه قهرمانی مطرح شود بدون آنکه استخر شنایی  در آنجا وجود داشته باشد  البته بعضی ها در مورد پول نفت می پرسند که درآمد آن چه شده است؟ من به بخشی از هزینه ها اشاره می کنم . میلیارد ها دلار از پول نفت تبدیل به همین ساختمان هایی شده که ورزشکاران ما در آن ورزش می کنند. از سال 1357 تا سال 1384، مجموعا1450 مکان ورزشی ساخته شده بود اما احداث 3000 مکان ورزشی و 3500 مکان دیگر در دست ساخت از ثمرات این چند سال اخیر است  که البته باز هم نیاز به فضاهای جدیدتر  احساس می شود بخصوص که  در این دولت هر خواسته ای که سازمان تربیت بدنی از رئیس جمهور داشته ایشان انجام داده اند.

علی آبادی ضمن اشاره به این نکته  که ثمرات این سالن های جدیدی ورزشی در آینده مشخص خواهد شد اظهار داشت: از سوی فدراسیونهای ورزشی آموزش جوانان 5 تا 10 افزایش یافته است و حاصل آن 3-4 سال آینده مشخص خواهد شد. وقتی در شهرهای کوچک امکانات توسعه یابند ، نخبگان شما از دل 40 میلیون نفر بیرون می آیند . باید این راه را ادامه دهیم تا جوانان نگرانی نداشته باشند . فضای لازم ورزشی مولد یک قهرمان خواهد بود مولد یک مربی و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که به هر فدراسیونی ، مقداری فضا  واگذار کنیم و آن فدراسیون پس از تامین نیازهای خود بخشی از هزینه های خود را نیز با اجاره گرفتن و استفاده از این زمین تامین کند چرا که نباید بگذاریم فضاهای ورزشی از دست جوانان خارج شود .
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان تصریح کرد؛ این ساختمان نمادی از توانمندی ایرانیان در انجام کارهای بزرگ و در شان ملت است  که ریشه در تاریخ و فرهنگ عظیم مردم ایران دارد  که امیدوارم نظرات حاضران در این مراسم ، پیشکسوتان و ورزشکاران  بتواند در تجهیز این موزه ملی ورزش بسیار مثمر ثمر باشد.
شایان ذکر است در پایان مراسم فوق به رسم یادبود از مهندس هادیانی مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری،مهندس نفریه معاون شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی،مهندس زرین قلمی طراح نمای ساختمان کمیته ملی المپیک و موزه ملی ورزش،مهندس شهبازی ناظر معمار داخل ساختمان کمیته ملی المپیک و موزه ملی ورزش،مهندس بصیر طراح ساختمان کمیته ملی المپیک و موزه ورزش،مهندس قاسمی مدیر عامل شرکت مهندسین اسلیم گستر و مهندس زمانی مدیر عامل شرکت ساختمانی نو گستر با اهدا لوح یادبودی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
همچنینی از سوی بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک به پاس خدمات شایسته مهندس علی آبادی به ورزش کشور و نقش موثر و بی بدیل آن در ساخت این مجموعه ماندگار به پاس قدر شناسی و سپاس لوح یادبودی را به  رئیس کمیته ملی المپیک اهدا نمود.

۱۶ خرداد ۱۳۸۸ ۱۵:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.