بازی‌های المپیک نوجوانان ـ سنگاپور؛ ژاک روگ: برای جنگیدن با یکدیگر به المپیک نیامده ایید

بازی‌های المپیک نوجوانان ـ سنگاپور؛ ژاک روگ: برای جنگیدن با یکدیگر به المپیک نیامده ایید
رییس کمیته بین‌المللی المپیک امیدوار است نخستین دوره بازی‌های المپیک نوجوانان دوری از ترس، بازی جوانمردانه، عدم استفاده از داروهای غیرمجاز، دوری از نژادپرستی و مبارزه با فساد را به نوجوانان آموزش دهد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ ژاک روگ رییس کمیته‌ی بین‌المللی المپیک صبح امروز چند ساعت پیش از افتتاح رسمی نخستین دوره بازی‌های المپیک در جمع خبرنگاران گفت: این بازی‌ها می‌تواند نوجوانان ما را برای زندگی بهتر آماده کند. ما در دنیای مدرن و پیشرفته امروز می‌خواهیم به آنها یاد بدهیم که چیزهای مهمتر برای بدست آوردن وجود دارد و من احساس می‌کنم این همان موضوعی است که ما به خاطر آن المپیک نوجوانان را برگزار کردیم.

رییس کمیته بین‌المللی المپیک با بیان اینکه امروز سنگاپور روزهای خاطره‌انگیزی را می‌گذراند ادامه داد: قرار است در روزهای آتی 3600 ورزشکار از 200 کشور در قالب 26 رشته ورزشی با یکدیگر رقابت کنند و ما هم امیدواریم با تخصصی که در برگزاری بازیها به دست آورده‌ایم بتوانیم رقابت‌های خاطره‌انگیزی را رقم بزنیم. با این حال ما در این دوره از رقابت‌ها وارد مرحله تازه‌ای از بازی‌ها شده‌ایم که در آن آموزش هم جزئی از بازی‌ها می‌شود. به طور حتم ما اشتباه‌هایی در کارمان خواهیم داشت و باید از این اشتباه‌ها برای اصلاح در آینده درس بگیریم.

ژاک روگ با تاکید بر اینکه ورزشکاران برای جنگیدن با یکدیگر به المپیک نمی‌آیند، یادآور شد:ما اینجا برای جنگیدن با یکدیگر جمع نشده‌ایم. ما آمده‌ایم به نوجوانان آموزش بدهیم که بهتر زندگی کنند. آموزش تنها انتقال دانش‌ها نیست. ما باید دانش‌ها و تجربه‌های‌مان را هیجان انگیز کنیم و به صورت عملی به نوجوانان آموزش دهیم.

رییس کمیته‌ی بین‌المللی المپیک در پایان دو موضوع را مورد تاکید قرار داد: نخست مبارزه جدی با دوپینگ و دوم جلوگیری از رعایت نکردن قانون. این دو مورد مواردی هستند که در ورزش زیاد رخ می‌دهد و ما باید در وهله اول ورزشکاران را از این موارد دور کنیم. سومین موضوع نیز مبارزه با نژادپرستی است که متاسفانه ما برخی اوقات در ورزش می‌بینیم.
ورزشهای المپیک بازی جوانمردانه را احترام می‌گذارند.
۲۳ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۱:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.