اهتراز پرچم جمهوری اسلامی ایران برفراز آسمان کشور سوئیس

اهتراز  پرچم جمهوری اسلامی ایران برفراز آسمان کشور سوئیس
در یک برنامه ریزی مبتکرانه و بمناسبت گرامیداشت هفته جهانی المپیک 2010 سیدکوروش مجتبوی، علیرضا عربیان و علی اصغر صلواتیان در مدت 15 روز مسافت بین کشور مجارستان تا محل موزه المپیک لوزان را با دوچرخه طی نمودند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛این افراد با عنوان "سفیران وحدت" پروژه بین المللی مزبور را در تاریخ 16 ژون 2010 آغاز و پس از طی مسافت مذکور در شرایط آب و هوایی نه چندان مطلوب به کشور سوئیس وارد شدند تا ضمن مطرح نمودن نام ایران، فرش نفیسی را که نمادی از هنر، ورزش، فرهنگ ایرانیان است با هدف همبستگی و دوستی بین ملل جهان به موزه المپیک لوزان اهدا نمایند تا برای همیشه ماندگار شود.

 مراسم اهداء این حرکت نمادین و بی همتا در ساعت 00/15 روز 30 ژون 2010 در فضایی سرشار از همبستگی و احترام با حضور مسئولین موزه المپیک لوزان، رسانه ها و جمعی از بازدید کنندگان علاقمند در طبقه اول موزه انجام گرفت و معاون موزه خانم فردریک زامولین به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی نامبردگان را به عنوان "سفیران وحدت و قهرمانان فرهنگی" نام برد و حرکت انجام گرفته را به عنوان نخستین حرکت فرهنگی ورزشی پس از 116 سال اعلام نمود که موجبات همبستگی، دوستی و صلح را پدید می آورد. نکته جالبی که نظر اکثر حضار در مراسم را به خود جلب می کرد تأثیرات تابش آفتاب و تغییر رنگ پوست مجریان بود به گونه ای همگان با بیان کردن کلمه "سمبل تلاش" از آن تمجدید می کردند. پس از سخنرانی خانم ژامولین از سوی مدیر موزه آقای فرانسیس گبه، سرپرست گروه موزه در پشت تریبون قرار گرفت و پس از قدردانی از حمایت معنوی IOC و کمیته ملی المپیک کشورش و همچنین دست اندرکاران موزه المپیک لوزان و همقطاران ورزشی خود در این پروژه بین المللی، حرکت مزبور را صرفاً در راستای ترویج نهضت المپیک اعلام نمود و تحکیم روابط بین الملل را از طریق پرداختن به فعالیت های فرهنگی ورزشی نوین و مبتکرانه مورد تأکید قرار داد.

مجتبوی ضمن اهداء فرش گرانبهای ایرانی، دوچرخه خود را به موزه المپیک لوزان اهداء نمود و از طرف دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران، مسئولین موزه المپیک لوزان را به کشور ایران دعوت نمود.

خانم فردریک ژامولین پس از تقدیر و تحسین مجدد، "دیپلم افتخار" را از سوی آقای ژاک روگ رئیس IOC به مجریان پروژه بین المللی و همچنین کمیته ملی المپیک ایران اهداء نمود و پس از آن پرچم جمهوری اسلامی ایران برفراز آسمان کشور سوئیس به اهتزار درآمد و به مدت 24 ساعت پایدار ماند. بدینگونه بود که موجبات تفاخر ملی با انجام این پروژه منحصر بفرد حادث شد و مجریان پروژه یادشده به عنوان قهرمانان فرهنگی کشور ایران معرفی و مطرح گردیدند.




۲۸ تیر ۱۳۸۹ ۱۵:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.