جزئیات افتتاحیه پاریس 2024 از زبان وزیر کشور فرانسه

جزئیات افتتاحیه پاریس 2024 از زبان وزیر کشور فرانسه

وزیر کشور فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه Le Parisien برنامه‌ای را که برای تامین امنیت مراسم افتتاحیه و به طور کلی بازی‌های پاریس انجام شده است، توضیح داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  ان بی سی، جرالد رادنین، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با Le Parisien تدابیر امنیتی بازی های المپیک و پارالمپیک را که در تابستان امسال در فرانسه (از 26 جولای تا 11 آگوست و سپس از 28 آگوست تا 8 سپتامبر) برگزار می شود، با اطمینان ارزیابی کرد.
 به گفته وی، جای نگرانی وجود ندارد: فرانسه در طول بازی ها با 45000 افسر پلیس و ژاندارم در امان خواهد بود. جرالد دارونین می‌گوید: "به طرز متناقضی، رویدادهای مهم، که بسیار امن هستند، احتمالاً جزو امن‌ترین مکان‌هایی هستند که کمترین فرصت‌ها برای اقدام در آن‌ها وجود خواهد داشت، هرچند که البته باید در برابر خطر آگاه باشیم".
 نشریه فرانسوی زبان مذکور خاطرنشان ساخت که برگزاری مراسم افتتاحیه در حاشیه رود سن در حضور 300 هزار نفر برای وزیر کشور "فکر خوبی" است، اما او برای "همه احتمالات" آماده است. در مقابل این پرسش: از آنجا، در صورت تهدید، آیا به مکانی دورتر از رود سن؟ توضیح داد: "در آن صورت، ما تصمیمات اتخاذ شده توسط رئیس جمهور مکرون را اجرا خواهیم کرد. سناریوهای احتمالی زیادی بر اساس شرایط بحرانی وجود دارد." در محتمل‌ترین سناریو، اگر مراسم در فضای باز طبق برنامه‌ریزی انجام شود، یک هفته قبل از 26 جولای، تاریخ رژه قایق‌های بزرگ، کل منطقه اطراف رود سن به روی ترافیک بسته خواهد شد.
وزیر کشور توضیح می دهد که در آن روز از ساعت 1 بعد از ظهر، "هیچ کس به جز موارد اورژانسی (آمبولانس، پزشکان SOS، آتش نشانان...) عبور نخواهد کرد. در محدوده برگزاری نیز، حدود 15 ایستگاه مترو بسته خواهد شد. در این مراسم تعداد زیادی از سران کشورها شرکت خواهند کرد. با این حال، از آنجایی که "برای اولین بار در تاریخ هوانوردی غیرنظامی" حریم هوایی "از ساعت 7 بعدازظهر تا نیمه شب" در روز مراسم بسته خواهد شد، مقامات همه کشورها باید یک شب در پاریس بمانند.
بسیاری از هتل ها و سفارتخانه ها تحت تدابیر امنیتی بیشتری خواهند بود. دارونین توضیح می دهد که علاوه بر پلیس فرانسه، حدود 2500 افسر پلیس و ژاندارم خارجی در طول بازی ها به ما کمک خواهند کرد.


۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.