پاریس 2024 حلقه اتحاد جهان با مسابقات صلح آمیز

پاریس 2024 حلقه اتحاد جهان با مسابقات صلح آمیز

ورزش و بازی های المپیک پاریس 2024 تابستان امسال می تواند نقش منحصر به فرد و قدرتمندی در اتحاد جهان در رقابتی مسالمت آمیز و در ساخت جوامع فراگیرتر ایفا نماید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از کمیته بین المللی المپیک، این موضوع توسط کمیته بین المللی المپیک در آستانه روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح  در 6 آوریل بیان شده است. در کمتر از چهار ماه، بازی های المپیک پاریس 2024 قرار است 10500 ورزشکار از بیش از 200 کمیته ملی المپیک و تیم المپیک پناهندگان IOC را گرد هم بیاورد.
 توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: "در بازی‌های المپیک، ورزشکاران تمام تفاوت‌هایی را که جهان را از هم جدا می‌کند کنار می‌گذارند. آنها در حالی که در دهکده المپیک زیر یک سقف با هم زندگی مسالمت آمیز دارند، به شدت با یکدیگر رقابت می کنند. این باعث می‌شود بازی‌های المپیک به نماد قدرتمند صلح تبدیل شود.
رئیس IOC در ادامه سخنانش اشاره کرد: " با عمل به وعده بازی‌ها و بسیج همه دست اندرکاران ورزش در فرانسه و فراتر از آن؛ چشم‌انداز پاریس 2024 حتی قبل از شروع بازی‌ها محقق شده است. ابتکارات و فعالیت های بسیاری برای ترویج ورزش، آموزش، شمولیت، برابری و محیطی بهتر در حال حاضر تأثیر ملموسی دارد. همانطور که پاریس 2024 نشان داد، 365 روز در سال ورزش به ساختن جهانی صلح‌آمیز، سالم‌تر، برابرتر و پایدارتر برای همه کمک می‌کند. این یکی از دلایلی است که سازمان ملل متحد  ورزش را به عنوان یک عامل مهم برای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل  اعلام نموده است".

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.