شمشیربازی صاحب «سهمیه تیمی» المپیک پاریس ۲۰۲۴ شد

شمشیربازی صاحب «سهمیه تیمی» المپیک پاریس ۲۰۲۴ شد
 
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که پیش از حضور در جام جهانی مجارستان فاصله خود با سهمیه تیمی المپیک به حداقل رسانده بود با صعود به جمع هشت تیم برتر، این سهمیه را برای خود قطعی کرد. این اولین سهمیه ورزش در سال ۱۴۰۳ و نخستین سهمیه تیمی ورزش ایران برای المپیک پاریس به حساب می آید. 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، جام جهانی مجارستان که آخرین رویداد مصوب فدراسیون جهانی شمشیربازی برای توزیع سهمیه المپیک به حساب می آید، امروز (یکشنبه ۵ فرودین) با برگزاری دیدارهای تیمی در بوداپست پیگیری شد.
تیم ملی شمشیربازی ایران با ۲۴ اختلاف امتیازی المپیکی نسبت به ژاپن – تنها رقیب آسیایی اش برای کسب سهمیه تیمی المپیک – و حداقل فاصله با کسب سهمیه تیمی المپیک وارد جام جهانی مجارستان شد.
در واقع تنها مسئله ای که می توانست قطعی کردن سهمیه ایران برای المپیک را به خطر بیندازد، پیشروی ژاپن تا فینال جام جهانی بود اما این تیم در مرحله 16 تیمی مسابقات مقابل رومانی شکست خورد و از صعود به جمع هشت تیم برتر بازماند.
تیم ملی کشورمان در این جام با از پیش رو برداشتن اردن و مصر تا جمع هشت تیم برتر پیش رفت در حالیکه ژاپنی ها از این صعود بازماندند. بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی ایران پیش از پایان کارش در این جام، سهمیه خود را قطعی و نهایی کرد. 
نتیجه دیدارهای ایران و ژاپن در بخش تیمی جام جهانی مجارستان به این شرح است: 
جدول ٣٢ تیم 
*ایران ٤٥ – اردن ٢١
*ژاپن ٤٥ – ایرلند ١٤
 
جدول ۱۶ تیمی
ایران ۴۵ – مصر ۳۸
ژاپن ۳۷ – رومانی ۴۵
 
ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران در حالی سهمیه تیمی خود برای بازی های ۲۰۲۴ پاریس را نهایی کردند که پیش از این علی پاکدامن از طریق رنکینگ جهانی و به لطف حضور در جمع ۱۶ بازیکن برتر این رنکینگ، صاحب سهمیه انفرادی شده بود. این ملی پوش در حال حاضر در رده ۵ جهان قرار دارد. 
۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.