رونمایی از مدال المپیک ۲۰۲۴

رونمایی از مدال المپیک ۲۰۲۴
برگزارکنندگان بازیهای پاریس ۲۰۲۴ اعلام کردند که ۵۰۸۴ مدال که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک امسال در پاریس به ورزشکاران اهدا می‌شود، مشتمل بر یک قطعه اصلی به شکل شش‌ضلعی از برج ایفل است که توسط طراحی به نام شومه‌ ساخته شده است. 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت کمیته برگزاری بازیهای المپیک؛ یک قطعه اصلی از برج ایفل در مدال‌هایی که به ورزشکاران در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ اهدا می‌شود، جای خواهد گرفت. قطعه شش‌ضلعی از جنس آهن از بزرگترین نماد شهر پاریس، پایتخت فرانسه، برداشته شده است که تصویر این شهر را نمایان می‌کند. این قطعه اصلی که در مرکز قرار خواهد گرفت، همان قطعه اصلی از برج ایفل خواهد بود. 
 
۵۰۸۴ مدال طلا، نقره و برنز دارای یک صفحه سکه ای شش‌ضلعی است که مانند یک سنگ قیمتی تنظیم شده است. این صفحه توسط جواهرساز برجسته فرانسوی شومه Chaumet طراحی شده است. تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴ در این خصوص گفت: " می‌خواستیم یک قطعه از برج ایفل سال ۱۸۸۹ را به همه برندگان مدال بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ارائه دهیم. آن‌ها [طراحان جواهرساز] فلزات گرانبها (طلا، نقره و برنز ) را با گرانترین فلز کشورمان، از این گنجینه‌ای که همان برج ایفل است، ترکیب می‌کنند."
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۶:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.