چراغ سبز IOC به وشوو برای المپیکی شدن

چراغ سبز IOC به وشوو  برای المپیکی شدن

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که به رسمیت شناختن و مشارکت بین المللی ووشو نقش مهمی در تعیین آینده آن به عنوان یک ورزش رسمی بازی های المپیک ایفا خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  شینهوا، هنر رزمی ووشو به عنوان یک ورزش مدال دار در بازی های المپیک جوانان داکار 2026 گنجانده شده است، که اغلب به عنوان یک شاخص کلیدی برای گنجاندن ورزش های جدید در بازی های المپیک محسوب می گردد.
در طول بازی های المپیک 2014 جوانان در نانجینگ، برگزارکنندگان مسابقات ووشو را به عنوان بخشی از یک برنامه فرهنگی و آموزشی برگزار کردند. باخ اشاره کرد که ووشو مانند سنگنوردی و بریکینگ نیاز به  آزمودن در یک محیط "آزمایشگاهی" دارد. پس از آزمایش های موفقیت آمیز در بازی های المپیک قبلی جوانان، هر دورشته یعنی صعود ورزشی و بریکینگ به بازی های المپیک اضافه شدند.
باخ اظهار داشت: "خوشحالیم که ووشو را در برنامه رسمی داکار 2026 قرار دهیم. حضور ووشو در سنگال، کشور میزبان بازی های المپیک جوانان بسیار ارزشمند است و اشتیاق زیادی برای آن نیز وجود دارد.
" رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد: "انتظار می رود تا دو سال دیگر اولین حضور ووشو در المپیک(جوانان) انجام شود. باخ خاطرنشان کرد که این ورزش سنتی چینی پس از اولین حضور خود در المپیک در داکار، مبنای محکمی برای ارزیابی خواهد داشت".
باخ ادامه داد: "پس از اولین بازی، باید منتظر بمانیم و سطح شناخت و مشارکت بین المللی و همچنین عملکرد کلی مسابقات را مشاهده کنیم".

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.