رئیس کمیته برگزاری پاریس 2024:بازیها نمی تواند راه حل جهانی باشد

رئیس کمیته برگزاری پاریس 2024:بازیها نمی تواند راه حل جهانی باشد

رئیس کمیته برگزاری پاریس 2024 تونی استنگوئ ابراز اطمینان کرد که بازی ها می تواند روابط را آرام و درها را به روی گفتگو باز کند، در حالی که اذعان داشت که همزمان نمی تواند منازعات را حل کند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از رویترز، تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری پاریس 2024 ، معتقد است که المپیک مناقشات مسلحانه جاری در جهان را حل نخواهد کرد، بلکه به آرامش روابط و باز کردن درها برای گفتگو کمک خواهد کرد.
اگرچه این اظهارات عمدتاً به مسائل ناشی از جنگ در اوکراین و غزه اشاره دارد، اما حداقل 108.4 میلیون نفر (41 درصد زیر 18 سال) به دلیل درگیری های مختلف مسلحانه و مسائل مختلف مجبور به ترک خانه های خود هستند. بازی های المپیک می تواند بستر مناسبی برای آرام کردن درگیری های بین المللی باشد.
این موضوع در منشور المپیک در میان اصول اساسی بازی های المپیک آمده است: "المپیسم با هدف قرار دادن ورزش در خدمت توسعه هماهنگ نوع بشر و ترویج جامعه ای صلح آمیز متعهد به حفظ کرامت انسانی است". ورزشکاران می توانند بدون محدودیت در مسابقات شرکت کنند.
 به استثنای برخی شرایط خاص برای ورزشکاران که در دسامبر گذشته تصویب شد. استنگوئه گفت: "امنیت همچنان یک اولویت است و ما آماده مقابله با هر شرایطی هستیم که ممکن است در بازی‌های المپیک 2024 پاریس پیش بیاید. همه ورزشکارانی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند باید در امنیت و احترام باشند، اما نمی‌توان انتظار داشت که بازی‌ها راه حل به درگیری های جهانی ارائه دهند".


۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.