حقایق و ارقام شش ماه مانده به پاریس 2024

حقایق و ارقام شش ماه مانده به پاریس 2024

10500 ورزشکار برای کسب افتخار خواهند بود که بیشتر آنها در دهکده المپیک زندگی می کنند. تخمین زده می شود که 15 میلیون بازدید کننده از جمله دو میلیون از خارج از کشور وارد پاریس شده و بطور میانگین چهار هزار مامور در روز، امنیت را تامین می کنند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  آژانس خبرگزاری فرانسه، شش ماه قبل از شروع بازی‌های المپیک 2024 پاریس، ارقام مورد بحث خود گویای ابعاد چنین رویدادی است. خبرگزاری فرانسه ارقامی را گردآوری کرده است که این رویداد را به یکی از گسترده ترین و پیچیده ترین سازمان های جهان در هر زمینه تبدیل می کند.تخمین زده می شود که ده هزا و پانصد ورزشکار در جستجوی موفقیت باشند. بیشتر آنها در دهکده المپیک در حومه سنت دنیس، بزرگترین ساختمان ساخته شده برای این مناسبت، اقامت خواهند داشت.
در مجموع 329 رویداد در 32 رشته از جمله چهار رشته تازه وارد: موج سواری (در تاهیتی)، صعودهای ورزشی، بریکینگ، و اسکیت بورد به رقابت خواهند پرداخت.
 پاریس 2024 یک رویداد جهانی است که 203 کشور از جمله تیم پناهندگان و ورزشکاران روسیه و بلاروس را گرد هم می‌آورد، که در نهایت به عنوان بی‌طرف با هم رقابت خواهند کرد. شاید یکی دیگر از چشمگیرترین ارقام بودجه 8.8 میلیارد یورویی باشد. به گفته اداره حسابرسی ملی فرانسه، در مجموع 3 میلیارد پوند از بودجه عمومی ممکن است برای المپیک هزینه شود. این یک مدل سرمایه گذاری است که مقایسه آن با هر رویداد دیگری دشوار است.
همچنین یافتن رویدادی که حد فاصل بین بازی های المپیک و پارالمپیک 15 میلیون بازدید کننده را جذب کند، دشوار است از طرفی به گفته مسئولان دفتر گردشگری پاریس حدود 12 درصد، تقریباً دو میلیون نفر از خارج از کشور به پاریس خواهند آمد، از جمله 1.5 میلیون نفر برای المپیک، که بسیاری از آنها بریتانیایی و آمریکایی هستند. یکی از نگران کننده ترین رویدادها که از نظر امنیتی و پیچیدگی بی سابقه خواهد بود، مراسم افتتاحیه است. تخمین زده می شود که بیش از پانصدهزار تماشاگر در این مراسم شرکت کنند که یکصدهزار نفر از آنها برای تماشای مراسم بر روی سکوهای کنار رودخانه سن خواهند نشست.
بلیط ها بمدت یک سال است که فروخته شده است. تخمین زده می شود که 10 میلیون قطعه بلیط فروخته شود که 7.6 میلیون از آن قبلا خریداری شده که از انتظارات فراتر رفته است. پیش بینی می شود که تقریباً یک میلیارد نفر مسابقات را به صورت زنده تماشا خواهند کرد.
بدون تردید میزبانی چنین رویدادی در این مقیاس به همکاری همگی نیاز دارد لذا تخمین زده می شود که سی هزار داوطلب یا والنتیر نیز حضور داشته باشند. آنها از تماشاگران استقبال می‌کنند، اطلاعات ارائه می‌کنند، به ورزشکاران کمک می‌کنند و در 6  هزار آزمایش ضد دوپینگ برنامه‌ریزی شده کمک خواهند کرد. از طرفی تخمین زده می شود که 13 میلیون وعده غذایی و میان وعده در طول بازی ها سرو شود. اگر 80 درصد از آن در فرانسه تولید شود، برگزارکنندگان آن را موفقیت آمیز می دانند بطوریکه تخمین زده می شود که سه میلیون موز در منوها وجود داشته باشد.
قابل توجه آنکه قیمت بلیط مترو 4 یورو خواهد بود که تقریباً دو برابر 2.10 یورو معمول است. عددها خودشان گویای مطلب هستند. المپیک 2024 پاریس بسیار بزرگ خواهد بود. شش ماه قبل از شروع، آنها فراتر از انتظارات هستند.

۷ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.