پنجاه و دومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزارشد

پنجاه و دومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزارشد

پنجاه و دومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به ریاست محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و کلیه اعضای مجمع صبح امروز (سه شنبه 14 آذر) در تالار اجتماعات پارالمپیک در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پنجاه و دومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به ریاست محمود خسروی وفا و با حضور دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل،کلیه اعضای هیات اجرایی کمیته،معاون وزارت ورزش و کلیه اعضای مجمع و نمایندگان مختلف برگزار گردید.

در ابتدای این نشست محمود خسروی وفا ضمن اعلام این موضوع که وزیر ورزش به دلیل جلسه کاری فوری نتوانست در این نشست حضور یابد عنوان داشت: هیات اجرایی انگیزه زیادی برای کار دارد مابا انرژی مضاعف کار را شروع کردیم و از همه اعضای هیات اجرایی و روسای فدراسیون ها و اعضای مجمع که صادقانه برای اعتلای ورزش کشور تلاش می کنند تشکر می کنم.

سپس دکتر سیدمناف هاشمی اظهار  کرد: شش دستور جلسه رسمی داریم و چند موضوع هم در انتها به آن می پردازیم. کمیته ملی المپیک در حالی با ریاست و هیات اجرایی جدید کار خود را آغاز کرد که شرایط از لحاظ ساختاری و بودجه‌ای مشخص بود. ما ۲۳۹ میلیارد تومان بودجه اعتباری در سال ۱۴۰۱ داشتیم و دوستان در شش ماه اول سال آن را توزیع کردند. در شش ماه دوم بودجه ما به سقف ۸۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و شاخص‌های بودجه  فدراسیون‌ها در ۱۰ جلسه بررسی شد. ما ۲۰۰ میلیارد تومان در مرحله اول به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم. ۲۰ میلیارد تومان برای مربیان و خرید تجهیزات پرداخت شد ما  کمک هایی هم از دستگاه‌های دیگر  همچون شهرداری دریافت کردیم.

همچنین نماینده موسسه دانا گزارش حسابرسی را ارائه کرد و در ادامه دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد شرکت توسعه بازرگانی  توضیحاتی را ارائه کردند.

دکتر هاشمی درخصوص عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی بیان کرد: بازی‌های آسیایی هانگژو در شرایطی برگزار شد که به‌خاطر کرونا  همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته بود و بازی‌ها هم یک سال به تعویق افتاد اما نهایت تلاش را برای آماده سازی کاوران به کار بردیم و برای اولین‌بار موضوع خاصی وجود نداشت.

وی گفت:بیش از ۳۰ جلسه با کادر مربیگری رشته‌های مختلف و ۳۴ جلسه با روسای فدراسیون‌ها  نشست های مختلف برگزار و پنج جلسه ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر وقت برگزار شد و یک جلسه هم با حضور کیومرث هاشمی مقام عالی وزارت برگزار شد. پیش‌بینی و آنالیز  اولیه در مرکز نظارت بر تیم های ملی ۵۴ مدال بود؛ ۱۴ طلا، ۱۵ نقره  و ۲۵ برنز که تغییر چندانی نداشتیم.

در ادامه محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک با تشریح میزان حقوق ورزشکارانی المپیکی و ورزشکاران حاضر در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: قرار است که مبلغی به عنوان حقوق به المپیکی‌ها و ورزشکاران بازی‌های آسیایی پرداخت کنیم  چرا که می‌خواهیم ورزشکاران را بهتر ببینیم. هدف اصلی ما و هیئت اجرایی دیدن ورزشکاران است. قبلا برای بازی های المپیک توکیو 5 میلیون تومان حقوق در نظر گرفته شده بود. این رقم اسمش کمک هزینه هم نیست چه برسد به حقوق؛ در این دوره 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده و از همان روز که ورزشکار سهمیه کسب می‌کند حقوقش پرداخت می‌شود و جدای از ورزشکاران برای مربیان نیز برنامه های حمایتی و انگیزشی هم داریم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: 7 ماه و 20 روز برای المپیک پاریس با آن چالش‌هایی که دارد، فرصت داریم و ارزیابی‌هایمان فعلا متوسط است. هدف اولیه ورزشکاران کسب سهمیه است و هدف بعدی آن‌ها تمرکز روی مدال‌آوری است.

در ادامه مباحث مختلف دیگری مطرح و برخی پیشنهادات از سوی روسای فدراسیون ها ارائه و در خصوص مسائل و مشکلات مختلف بحث و تبادل نظر شد و در خاتمه  دکتر مناف هاشمی گزارش عملکرد سال 1401 کمیته ملی المپیک را در پاور پوینت های مختلف بر روی مونیتور که  کپی های آن در اختیار اعضای مجمع نیز بود ارائه و موارد ارائه شده نیز مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

۱۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.