میزبان المپیک در گردنه سه چالش پیش رو

میزبان المپیک در گردنه سه چالش پیش رو

پاریس، میزبان بازیهای المپیک 2024 که تقریبا 8 مانده تا بزرگترین رویداد ورزشی جهان در پیش رو دارد اکنون با 3 چالش بالقوه برای برگزاری المپیک روبروست.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری فرانس24، سه موضوع محل بیشترین نگرانی است،جنبه های زیست محیطی در حومه محل برگزاری مسابقات موج سواری در تاهیتی، امنیت مراسم افتتاحیه بی سابقه در حاشیه رود سن و کارآمدی حمل و نقل عمومی در منطقه پاریس. مراسم افتتاحیه اولین بار در تاریخ بازی ها خواهد بود که در خارج از یک مرکز ورزشی برگزار می شود. این موضوعات در حالی مطرح می گردد که اعتراضات به حمل و نقل عمومی در پاریس در 18 ماه گذشته به عرصه دیگر نیز سرایت کرده است.
 در اواسط نوامبر، شهردار پاریس، آنه هیدالگو، اعلام کرد که سیستم حمل و نقل شهر برای تابستان 2024 "آماده نخواهد بود". والری پکرس، رئیس منطقه پاریس، با اعلام اینکه قیمت بلیت مترو در طول المپیک دو برابر می شود و به چهار یورو می رسد سر و صدای زیادی به پا کرد.
پلیس پاریس همچنین اخیراً افزایش تدابیر امنیتی، بسته شدن ایستگاه‌ها و نیاز به کدهای QR برای ساکنان، علاوه بر جابجایی‌های موجه بازدیدکنندگان در هر محل سکونت را اعلام کرده است. کمیته بین المللی المپیک با پاسخی دیپلماتیک اعلام کرد که "از شرایط اطمینان دارد" اما عملیات حمل و نقل را "بسیار پیچیده" توصیف کرد.
مراسم افتتاحیه یکی از چالش برانگیزترین و تنش زاترین جبهه هاست. به عنوان سومین عنصر چالش برانگیز، جنبه های محیطی وارد بازی می شوند. به گفته رئیس منطقه، پس از مدت ها رفت و برگشت، مسابقات موج سواری در پلینزی فرانسه طبق برنامه پیش می رود و اعلام کرد که اختلاف شدید بین برگزار کنندگان، مقامات و گروه های محیط زیستی پایان یافته است. اکنون باید دید که پاریسی های برای رفع و رجوع این چالشها چه تدابیری را با درنظرگرفتن سرعت و زمان لازم برای آمادگی در مسیر برگزاری المپیک اندیشیده اند.

 

۲۵ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.