​دکتر سید مناف هاشمی در پایان نشست هیات اجرایی:50 میلیاردتومان خارج از بودجه به فدراسیون ها کمک خواهیم کرد

​دکتر سید مناف هاشمی در پایان نشست هیات اجرایی:50 میلیاردتومان خارج از بودجه به فدراسیون ها کمک خواهیم کرد
بیست و نهمین نشست هیات اجرایی صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان بیست و نهمین نشست هیات اجرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اهم تصمیمات و بحث های امروز،متمم بودجه برای فدراسیون ها بود که با توجه به صرف جویی هایی که در هزینه های هانگژو داشتیم، پیش بینی می شود  مبلغ ۵۰ میلیارد تومان خارج از بودجه به کل فدراسیون ها کمک کنیم؛ البته در قالب شاخص های ارزیابی بازی های آسیایی هانگژو؛  در این خصوص نگاهی هم به رشته هایی المپیکی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند نیز داشتیم، همچنین مباحث مدیریتی که مدنظر رئیس کمیته و اعضای هیات اجرایی و مجموعه کمیته بود هم لحاظ شد. انشاا... بتوانیم ظرف یکی دو ماه آینده این بودجه را به فدراسیون هایی که برای برگزاری اردوها و حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک نیاز به کمک دارند، بپردازیم.
وی تاکید کرد:  فدراسیون هایی که در بازی های آسیایی تلاش کردند، از سوی هیئت اجرایی و کمیته ملی المپیک دیده شدند و شاید این کمک، به نوعی تقدیر از این فدراسیون ها محسوب شود. اختیارات اصلاحات این طرح را هم به رئیس کمیته ملی المپیک داده شد.
دبیرکل کمیته با اشاره به برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در تاریخ 14 آذرماه گفت: برای مجمع باید حسابرس و گزارش مالی را در جلسه هیت اجرایی تصویب می کردیم،در همین راستا در جلسه گذشته هیئت اجرایی گزارش سالانه 1401 توسط اعضای هیئت اجرایی تصویب شد. حسابرس هم مشخص شد که در مجمع بتوانیم جزیی از مقدمات مجمع سالانه را داشته باشیم.
دکتر هاشمی ادامه داد: گزارش هم توسط عبدالحمید احمدی رئیس انجمن ورزشی نویسان در خصوص فعالیت های این انجمن ارائه شد. این گزارش مورد حمایت اعضای هیئت اجرایی قرار گرفت و مقرر شد در طول سال به این انجمن مساعدت مالی شود که عدد آن مشخص شده است آقای علوی هم در خصوص جشنواره فیلم های ورزشی هم مطالبی را عنوان داشتند .
سخنگوی کمیته ملی المپیک با اشاره به رونمایی از فایل صوتی جهان پهلوان تختی ادامه داد: تقدیر و حمایت از برگزاری مراسم سده المپیک به بهانه رونمایی از صدای تختی نیز در نشست امروز بررسی و مقرر شد در سوم بهمن این مراسم با حضور تمام کسانی که در طول تاریخ ایران از المپیک مدال طلا، نقره و برنز گرفتند، مورد تقدیر قرار بگیرند. اگر این افراد در ایران حضور داشتند از آن ها دعوت می شود تا در  مراسم حضور داشته باشند و در غیر این صورت به صورت مجازی  حضور  خواهند داشت. این کار برزگی است که اولین بار این اتفاق به همت مجموعه کمیته ملی المپیک می افتد.
دکتر هاشمی درخصوص برگزاری المپیک زمستانی گفت:با توجه به پیش رو بودن  المپیک زمستانی و با توجه به اینکه ایران تنها در رشته اسکی شرکت می کند، نظریان (رئیس فدراسیون اسکی) به عنوان رئیس  کاروان المپیک زمستانی انتخاب شد و محمد تابع سرپرست مرکز نظارت بعنوان نماینده کمیته ملی المپیک، کاروان المپیک زمستانی را همراهی خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: در نشست امروز درخصوص مباحث اجرایی کمیته ملی المپیک، حمایتهایی که باید صورت گیرد به  بحث و بررسی پرداختیم و با توجه به انتخاب رئیس جدید آکادمی ملی المپیک که فرصت نشده بود تا از علیرضا پاکدل سرپرست  آکادمی تقدیر شود که امروز مراسم قدردانی از ایشان صورت گرفت.همچنین مباحثی هم درخصوص  المپیک پاریس و ارزیابی بازیهای آسیایی داشتیم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان تاکید کرد: سیاست کمیته این است که آکادمی ملی المپیک در آینده مختص ورزشکاران المپیکی‌ها و بازیهای آسیایی شود. در نشست امروز نیز بسته پیشنهادی رئیس آکادمی در این خصوص مطرح شد که آکادمی در آینده به عنوان یک مرکز علمی، روان شناسی، پزشکی، آموزشی برای ورزشکاران باشد و مرکز سنجش آن با بهترین امکانات به ورزشکاران خدمات ارئه دهد.
وی افزود:همچنین کلیه امکانات و سالنهای آن در اختیار رشته های المپیکی، آسیایی و سایر رشته های دیگر قرار گیرد. در گذشته سیاست در خصوص آکادمی متفاوت بود و تعداد افراد غیرورزشی که از امکانات آکادمی بهره مند می شدند، بیشتر از ورزشکاران بود که این موضوع مورد اعتراض جامعه ورزش بود. وقتی سیاست ها تغییر می کند و رویکردها عوض می شود، مختصری اختلاف نظر هم ایجاد می شود که طبیعی است، اما به نظر می رسد در آینده بتوان این مرکز را به صورت بهتر در اختیار ورزشکاران قرار داد.



۱۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.