نایب رئیس کمیته ملی المپیک:فدراسیون‌هایی که از ظرفیت و امکانات المپیک سولیداریتی بیشترین استفاده را می کنند موفق تر خواهند بود

نایب رئیس کمیته ملی المپیک:فدراسیون‌هایی که از ظرفیت و امکانات المپیک سولیداریتی بیشترین استفاده را می کنند موفق تر خواهند بود

دوره فنی مربیگری بسکتبال "همبستگی المپیک" صبح امروز و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه ای با حضور مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، سارا مهرانی مدیر واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک، فتانه ملک نایب رئیس فدراسیون بسکتبال و همچنین مدرس و شرکت کنندگان این دوره در سالن مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک در جریان برگزاری این مراسم گفت: تقریباً بیش از سه دهه است که کمیته بین المللی المپیک با هدف همسان سازی و ارتقاء سطح دانش زیر مجموعه های کمیته‌های ملی المپیک کشورها، بخش المپیک سولیداریتی را دایر کرده است.
 وی افزود: این بخش فضای آموزش را به ویژه در فدراسیون های المپیکی فعالتر می‌کند و مطمئناً فدراسیون‌هایی که از این ظرفیت و امکانات بیشترین استفاده را می کنند، موفق تر خواهند بود.
فرهادی زاد در پایان و خطاب به شرکت کنندگان دوره گفت: از شما مربیان تقاضا دارم ضمن بهره مندی لازم از این دوره، برای رونق بسکتبال در بین دختران علاقمند به این رشته ورزشی کوشا باشید. انشاالله این قبیل کلاس های آموزشی برای بانوان در فدراسیون بسکتبال ادامه دار باشد.
فتانه ملک نایب رئیس فدراسیون بسکتبال از دیگر سخنرانان این مراسم افتتاحیه نیز ضمن تقدیر از مسئولین برگزاری این دوره فنی از اقدامات فدراسیون مربوطه در طول یکسال و نیم گذشته برای برگزاری این دوره سخن گفت.
وی ابراز امیدواری کرد در پایان این دوره فنی، شاهد تغییرات و پیشرفت های چشمگیر در بین مربیان خانم شرکت کننده در این دوره از نقطه نظر نگرش و آموزش در بسکتبال که مورد تأیید فدراسیون جهانی بسکتبال است باشیم.
ملک در پایان گفت: بنده امروز خیلی خوشحالم که توانستیم قدم مثبتی را در جهت پیشرفت و ارتقاء سطح دانش مربیان خانم در این رشته ورزشی برداریم.
در ادامه میلان کوتاراج مدرس صربستانی این دوره که به گفته خود تا کنون تدریس بیش از 20 دوره آموزشی در منطقه غرب آسیا را بر عهده داشته است، با بیان اینکه از فرصت به دست آمده برای حضوری مجدد در ایران بسیار خوشحال است گفت: امیدوارم در پایان این دوره که از اهمیت بالایی برخوردار است انتظارات لازم برآورده شود.
وی ضمن اشاره به اینکه این دوره فنی از منظر فیبا به عنوان دوره مربیگری بسکتبال درجه دو شناخته می‌شود،  به بیان تفاوت ها و مشترکات این دوره با دیگر دوره هایی که توسط فدراسیون جهانی برگزار می شود پرداخت و گفت: سرفصل های آموزشی این دوره، پیشرفته و شامل موضوعاتی نظیر ریکاوری، تغذیه، آمادگی جسمانی، نحوه مدیریت بازیکنان، استراتژی های دفاع و حمله، برنامه ریزی تمرین، آنالیز و .... خواهد بود.
در همین راستا احسان پرروزیان مدیر دوره مذکور در گفتگو با روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و در خصوص این دوره آموزشی گفت: این دوره فنی با حضور 14 مربی خانم معرفی شده از سوی فدراسیون بسکتبال و مورد تأیید فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) پیگیری می شود.
پرروزیان ضمن اشاره به اینکه چهار نهاد کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون جهانی بسکتبال، کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون بسکتبال برای برگزاری هر چه بهتر این دوره شش روزه همکاری کرده اند گفت: درخواست برگزاری این دوره فنی از یک سال و نیم پیش و توسط فدراسیون بسکتبال به کمیته ملی المپیک ارسال شد و پس از هماهنگی و رایزنی های لازم که با فدراسیون جهانی بسکتبال و کمیته بین المللی المپیک انجام گرفت، این دوره از امروز آغاز و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
وی در پایان و ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه مقررات این دوره اظهار داشت: علاوه بر مباحث فنی که در دو بخش تئوری و عملی و توسط مدرس دوره به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد، مربیان عزیز طی جلساتی کوتاه، با موضوعاتی نظیر ساختار جنبش المپیک و ارزش های المپیک بیش از پیش آشنا خواهند شد.
دوره فنی مربیگری بسکتبال "همبستگی المپیک" طی روزهای 20 تا 26 آبان ماه در سالن مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک پیگیری می شود.

۲۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.